Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2018 - 17:42 Der er 4 kommentarer

Dataforbrug af enheder på WiFi

Hej alle,

Jeg vil gerne vide hvor meget de enkelte enheder på mit WiFi forbruger af data fordelt over på en dag.

I min Router Huawei B525s-23a kan ikke finde nogen statistik. Men måske kigger jeg det forkerte sted...

Er der forslag til en WiFi analyzer jeg f.eks. kan have kørende på en PC et døgns tid eller anden metode som giver mig sådant overblik?
Avatar billede Mikael Ekspert
30. november 2018 - 19:42 #1
Installer BitMeter på hver computer.. Det virker fint ;)
Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2018 - 19:55 #2
Enhederne på mit WiFi er ikke Computere - men "dumme" terminaler hvorpå der ikke kan installeres software. De vil kun være identificerbare via en IP adresse. Det kan f.eks. være Smarthome udstyr som varmestyring, lysstyring, casting enheder Google home m.v.
01. december 2018 - 06:06 #3
NetSpot WIFI analyzer er et udmærket bud. Muliggør konfiguration for simple netværk såvel som ganske avancerede og er meget grundig og detaljeorienteret.
https://www.netspotapp.com/features.html
Avatar billede jjensen Juniormester
01. december 2018 - 16:07 #4
NetSpot WIFI analyzer, når jeg læser beskrivelsen har jeg indtil videre mest fået indtrykket at det analyserer kvaliteten af radiodækningen. Men den kan altså også se selve dataforbruget af hver enkelt enhed på et netværk?