Avatar billede Sylvester Praktikant
02. december 2018 - 20:45 Der er 9 kommentarer

Sony dvd afspiller kun lydeffekter

Hej

Jeg har en sony dvd Bdv-e370

Når jeg sætter en dvd i maskinen og afspiller, så lyder det som om de taler under vand.
Det er kun musikken, og lyd effekterne i filmen som bliver afspillet rigtig.

Køre jeg lyden fra mit appel tv gennem min dvd / sourround sound så er der ikke noget galt med lyden.. det er altaå Kun ved at afspille alm orginale dvd film den driller, og vi har prøvet med mange film.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2018 - 21:00 #1
ryger du ? den kan være nikotin på linsen

snavs og nikotin kan ødelægge det hele
Avatar billede Sylvester Praktikant
02. december 2018 - 21:03 #2
Hej,

Nej ingen i hjmmet ryger.

Det er 3 helt nye film og 2 film som er ca 1 år gammel.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. december 2018 - 21:59 #3
Jeg har en mistanke om, at der skal ændres noget ved lydindstillingerne. Prøv at kikke i brugsanvisningen.

https://www.youtube.com/watch?v=Wxvdd3GA5hM
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 22:30 #4
Med en digital afspiller, der enten afspiller den eller slet ikke. Man kan ikke sammenligne et digital medie med et analogt.
Så jeg er enig i #3 at du skal kigge i nogle indstillinger for afspilleren.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. december 2018 - 22:32 #5
Jeg gætter på, at det skyldes det foretrukne lydformat: Digital Theatre Sound (DTS), der som regel er det bedste på DVD-udgivelser. Hvis du manuelt skifter det til Dobly Surround 5.1 på afspilleren (eller via DVD-meuen), forsvinder problemet givetvis.

Du oplever ikke problemet på AppleTV'et, fordi det ikke understøtter DTS-lydformatet, og så vælger det automatisk et andet tilgængeligt lydformat på DVD'en, f.eks. gammeldags Dolby Surround (AC3).

I dette forum er der en bruger, som beskriver et lignende problem:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=315018
17. december 2018 - 20:03 #6
Mange tak til alle.. desværre kan jeg ikke finde et sted hvor jeg kan ændre lyden som i beskriver her over.

En der ved hvordan man gør det.?

Filmen jeg prøver med er “alene hjemme” og her kan jeg kun vælge 5,1 dts lyd
25. december 2018 - 17:36 #7
Ingen der har andre muligheder her..?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. december 2018 - 19:21 #8
Jeg har kikket lidt på manualen for din maskine.
På side 58 står noget vedr. lyd. Jeg er ikke den store mester udi det engelske, men prøv om du kan få noget ud af det alligevel. Du har formodentlig selv en dansk manual.
Det må jo kunne lade sig gøre.

https://ibb.co/VHkg1RL
25. december 2018 - 19:37 #9
Mange tak.
Jg har læst og prøvet, desværre driller den stadig 🙁 men tak for dit avar Erikhg