Avatar billede Vrekker Novice
03. december 2018 - 11:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mapning af netværksdrev via VPN. win server 2012 r2

Hej.
Jeg har win 2012 r2 server kørende. Jeg kan tilgå serveren på en win 10 pc via VPN, og remote desktop hvor jeg bruger serverens navn:
"Servernavn"
men jeg kan ikke forbinde netværksdrev ved brug af servernavn. Det giver følgende fejlmelding:
Network Error
Windows cannot access \\SERVERNAVN.local\Folder
Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. To try to identify and resolve network problems, click Diagnose.
[^] Hide details  [Diagnose] [Cancel]
[Expanded Information]
Error code: 0x80070035
The network path was not found.

Men jeg kan godt tilgå netværksdrevet ved at bruge serverens IP adresse.

Jeg skal bruge netværksnavnet pga. anden software.

Hvor skal jeg kigge hen for en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 11:32 #1
du sender nok ikke alt netværk gennem vpn - så for at kunne løse det, er du nok nød til at rette i hostfilen på din pc, og tilføje servernes ip-adresse der - så ville det nok virke
(forudsat at servernavn.local virker når du er på det samme netværk) - ellers skulle det måske være noget á la \\servernavn.domaine\folder eller bare \\servernavn\folder
Avatar billede Vrekker Novice
03. december 2018 - 11:40 #2
Brilliant Thomas S. Jeg havde servernavn i host filen, Men løsningen var at tilføje servernavn.server.local. Tak for hjælpen.