Avatar billede a55830 Praktikant
03. december 2018 - 12:26 Der er 8 kommentarer

PXE fejler på nogle men virker på andre

Hej Derude

har sat vores pxe boot op og det virkede fint med windows 7, det er nu tid til windows 10 og der løber jeg ind i problemer...
Har opdateret deployment server med de rigtige winpe og systemer.

problemet er at det virker på mange af vores maskiner men der er en maskine der ikke når dertil hvor man vælger hvilket styrresystem man vil installere.
alt på maskinen er opdateret... og jeg forstår det bare ikke
håber der er en derude som kan hjælpe

smasagt virker min deployment fint, bare ikke på den ene maskine.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. december 2018 - 12:37 #1
Hvor langt når maskinen i processen? Hvis den loader WinPE og først fejler derfra, når den reelt skal til at deploye dit image, så mangler du formentlig en netkort driver i dit WinPE image, som matcher maskinens netkort.

Hvis den slet ikke kommer ind i WinPE, så kan det være dit PXE boot image du skal have opdateret.
Avatar billede a55830 Praktikant
03. december 2018 - 12:41 #2
har 2 helt ens maskiner hvor det er den ene der fejler , den anden flyver lige igennem.
den kommer til hvor man burde kunne vælge operativsystem men selve vinduet kommer ikke op. som det gør på de andre maskiner.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. december 2018 - 12:58 #3
Ja, så er det nok ikke umiddelbart et driverproblem. Får maskinen en IP-adresse i WinPE? Prøv at trykke F8 når den går i stå, så burde du få en kommandoprompt op som du kan bruge til at fejlsøge med.
Du kan evt. samtidigt checke logfilerne for deployment processen. Det kan være det kan guide dig i den rigtige retning.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 12:58 #4
hvilken deployment server/metode bruger du?
UEFI eller Legacy-bios på de 2 maskiner?
den maskine som ikke virker - er der win10 installeret på den? - hvis ja, prøv at slukke den helt ned (ved at holde tænd/sluk knappen nede, eller hold shift-knappen ned, mens du vælger "sluk pc")
Avatar billede a55830 Praktikant
03. december 2018 - 13:12 #5
Legacy
Software er  : Deploymentworkbench(DW) og WDS
har opdateret driver i image både i WDS og i DW.

den blinker lige i billedet som om den åbner noget men lukker det hurtigt.
der er intet x86 sat op kan det være den kommer til at dende x86 til den istedet for x64 ??
Avatar billede a55830 Praktikant
03. december 2018 - 15:23 #6
Maskinerne havde Windows 7 Pro på
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 15:45 #7
hvis der kun er en maskine det ikke virker på, og du har opdateret drivere i bootimage (begge bootimages?) og du har 2 helt ens maskiner, hvor der kun er den ene som ikke virker - og det har virket før (?)..
prøv at kigge i wds om du kan finde maskinens mac-adresse og se om den måske er "obsolete" (hvis så noget findes) eller ikke godkendt...eller på en anden måde fremtræder - slet maskinen evt. (jeg går ud fra at du kører med "support for unknown computers" tændt)
Avatar billede a55830 Praktikant
03. december 2018 - 20:15 #8
Super prøver i morgen. Takker