Avatar billede Ssss Novice
03. december 2018 - 19:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sporing af ip adresse

Hvis man laver en anonym anmeldelse til fx kommunen, kan man så finde ud af hvem der gjort det via ip - adresse?
Avatar billede Slater Ekspert
03. december 2018 - 19:38 #1
Kommer an på mange ting. Hvordan er anmeldelsen foregået?
Avatar billede Ssss Novice
03. december 2018 - 19:52 #2
Den er sendt fra borgeronline
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2018 - 20:03 #3
Mener du, om du kan finde ud af det, eller om kommunen eller den, anmeldelsen er rettet mod, kan finde ud af det?
Avatar billede Slater Ekspert
03. december 2018 - 20:08 #4
Uanset hvad kræver det en politianmeldelse før en IP adresse kan oversættes til en privatperson og adresse.

Som regel er en anonym anmeldelse ikke noget der kan startes en politisag over, men det kommer også an på naturen af anklagen. Noget vil muligvis kunne anmeldes som bagvaskelse.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 20:13 #5
for at få ip nr udleveret skal man have en dommerkendelse