Avatar billede Laura Praktikant
03. december 2018 - 20:16 Der er 5 kommentarer

Tabt Mac!

Hej. Jeg har været så uheldig, at min mac er faldet ned fra min seng to gange inden for en to måneders tid. Det er kun omkring 30 cm den er faldet og den lader ikke til at fejle noget. En gang i mellem, når man bevæger computeren frem og tilbage, siger den dog en underlig lyd. Kan ikke helt finde ud af om det er fra højtaleren eller fra bagsiden af. Jeg vil høre om i tænker det er noget der skal ordnes eller om den har det fint, da jeg ellers ikke fornemmer at den har taget skade. Skal nemlig skrive en stor opgave om nogle dage, så har ikke meget tid til at få den tjekket. Mvh Laura
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2018 - 21:23 #1
Hvilken model taler vi om? Har den en roterende disk HDD eller en SSD?
Oplys venligst model/årgang.
Avatar billede Laura Praktikant
03. december 2018 - 21:38 #2
Det er en MacBook pro 13.3 retina, som er omkring 1,5 år gammel. Fik en ny af forsikringen eftersom nogle havde spildt vand i den. Den første Macbook købte jeg i 2015, så den Mac jeg har nu, er muligvis også fra denne årgang. Den har en SSD.
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2018 - 21:53 #3
Det er svært at vurdere uden at sidde med maskinen, men den er nok ok.
Man skal altid have backup af sine filer!
Især i denne situation er det vigtigt at gemme en kopi regelmæssigt på en usb-stick eller en ekstern harddisk. Opbevar kopien et andet sted end Mac’en. Tyveri, tab, brand, vandskade osv. Hvis opgaven er vigtig for dig, så er en sikkerhedskopi det også. 😀😀
Avatar billede Laura Praktikant
03. december 2018 - 21:56 #4
Tusind tak for svaret. Det er jeg glad for at høre! Jeg har også taget back-up af alt, ville bare være sikker på, at den ikke pludselig gik ned midt i opgaven. Men tak! :) :)
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2018 - 22:11 #5
En komputer går altid ned på det mest ubelejlige tidspunkt 😀, derfor tag kopi af dit arbejde undervejs, når det er meget vigtigt. Opgaven kan så færdiggøres på andet udstyr. 😜😜😜