Avatar billede J-Rose Novice
06. december 2018 - 10:11 Der er 9 kommentarer

Dele Navision kundeliste op i ark

Hej
Jeg er ikke så skarp i Excel

Hvis jeg eksporter en kundeliste fra Navision og gerne vil have delt dem op i ark. så jeg kan finde dem enkeltvis via søge funktionen

Hvordan gør jeg det?

jeg vil gerne kunne bruge det, som et slags mini CRM system.

PFT:)

VH Jens
06. december 2018 - 10:13 #1
Øh - efter hvilke kriterier skal de opdeles?
Avatar billede J-Rose Novice
06. december 2018 - 10:16 #2
De skal deles på navn/kundenr.
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 10:19 #3
Kan du ikke finde dem med søgefunktionen, hvis de står i samme ark?
Avatar billede J-Rose Novice
06. december 2018 - 10:22 #4
jo- det kan jeg godt men hvis de blev delt op i ark.

kunne jeg ligge flere ting ind under samme kunde på en overskuelig måde:)
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 10:25 #5
Jeg tror ikke, jeg helt forstår, hvad du mener, når du skriver "delt op i ark". Vil du have oplysningerne ud i flere ark, eller vil du have dem opdelt i flere kolonner i ét ark?
Avatar billede J-Rose Novice
06. december 2018 - 10:30 #6
jeg har et ark med alle adresserne+ nogle flere oplysninger

de står listet op under hinanden. jeg vil gerne have delt dem op enkeltvis i flere ark
Avatar billede ebea Ekspert
06. december 2018 - 10:47 #7
#6  -  Hvad hvis du har 100 kunder! Skal du så have dem opdelt i 100 Ark?
Avatar billede J-Rose Novice
06. december 2018 - 11:30 #8
ja det var planen! det virker måske uoverskueligt men ved brug af søgefunktionen tror jeg det er løst
Avatar billede igoogle Forsker
06. december 2018 - 11:37 #9
Du kan måske bruge svaret fra https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1026308

Den rigtige løsning er nok at lave et udtræk med alle de informationer du har brug for fra navision og så bruge en pivot til udvælgelse.