Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 14:15 Der er 12 kommentarer

Apple id efter geninstallation.

Jeg har igår formiddag, ville geninstallere min imac os x yosemite 10.10.5.
Jeg aner ikke om jeg har fået slettet noget der ikke måtte slettes, har gjort som en visning mange andre også har brugt. Min fil hed dog bare mac og ikke det der HD noget.
Jeg har prøver at holde alle taster der er muligt man kunne holde nede når jeg tændte min mac igen, da jeg har problemet med at når jeg indtaste Apple id i geninstallationen, siger den “midlertidig utilgængelig prøv igen senere” dette har den gjort i flere timer... hvordan kommer jeg videre... kan jeg annullere geninstaltionen og komme ind på min imac igen.... hvad kan jeg gøre dette er virkelig frusterende... :(
Avatar billede puren Ekspert
06. december 2018 - 14:43 #1
er du noget til punket i geninstallarionen hvor du skal slette disken er din gamle installation tabt og kunne det tænkes at apple har problemmer med deres validerings server??

ved ikke om jeg ville gå så langt at sige det er frusterende men det er da noget pis når man gerne vil ind et sted og det er nede og ja så er ventetid lang
Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 15:33 #2
Hej.

Jeg må desværre konstatere at jeg ikke helt forstår hvad du mener....

Snakkede med apple tidligere som ikke kunne hjælpe, men de sagde at deres server ikke var nede.
Når jeg taster andre apple id’er siger den andre ting, som koden er forkert har du glemt din kode.
Men med mig eget er det altid det samme ... at det er midlertidigt utilgængeligt...
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2018 - 15:39 #3
Jeg formoder du har backup af alle vigtige filer?

Dernæst kan du geninstallere efter Apples anvisninger. Kan være lidt forskellige afhængig af årgang iMac. Oplys hvilken model, hvis vi skal checke for dig.

Normalt har man ikke brug for AppleID og kodeord før efter installation.

Dette link giver mulighederne
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Fortæl lige hvor langt du når.
Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 15:43 #4
Jeg har ikke fået lavet back up af noget på den :(

Imac a1225 den siger den er fra 2010 når jeg slår serie nummer op på apple.

Jeg når at skrive fortsæt til geninatllation og acceptere, derefter ber dem om at blive godkendt i app store og derefter apple id...
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2018 - 15:47 #5
Har du prøvet at logge ind på iCloud.com med dit AppleID for at teste om det virker og om kodeord er korrekt?
Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 15:52 #6
Ja, og der er der ingen problemer...
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2018 - 16:03 #7
Under geninstallation har man undervejs adgang til diskværktøj.
Brug dette og kør en nødhjælp, der retter evt. fejl på disken (den sletter ikke noget).

Du kan også på en anden Mac downloade seneste version af MacOS, der kan køre på din iMac. Kan installeres på en ekstern harddisk (gem en kopi på en usb, skal bruges senere)
Du booter nu din iMac på denne harddisk, og kan så fiske alle dine filer ud på en anden harddisk/usb.
Derefter installerer du fra den ovennævnte usb.
Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 16:12 #8
Hvordan kører jeg en nødhjælp, når jeg ikke kan komme længere til apple id efter der kommer inden den overhovedet er igang med at geninstallere?
Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 16:22 #9
Hvad gør jeg hvis jeg ikke kender andre med mac... kan man købe sådan en usb nogle steder med det på?
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2018 - 16:34 #10
Nej, det kan man ikke. Du bliver nok nødt til at få hjælp fra et Apple reparationsværksted eller fra en erfaren Mac-bruger. Jeg vil gerne hjælpe, men det forudsætter bopæl i nærheden af 2990 Nivå. Måske findes der nogen andre, der kan hjælpe, hvis du oplyser dit postnummer. Du bør ikke skrive adresse eller telf.nr. her.
Avatar billede Amanda Novice
06. december 2018 - 16:38 #11
Jeg kommer  fra 4420 nær 4300 🤞🏽🤞🏽🤞🏽
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2018 - 16:41 #12
Håber nogen kan hjælpe dig. Jeg melder pas nu. 😀