Avatar billede Majbrit75 Novice
06. december 2018 - 17:56 Der er 12 kommentarer

hvilken skal jeg købe

hej
jeg mangler en der måske kan guide mig i at købe en bærbar til min søn  på 8 år
han vil gerne spille fortnigt, roblox m.m
jeg var i power og blev blæst bagover da jeg skulle ligge 5000kr for en comp og så lige 1300kr oven i for sikkerhed, og for at få den startet op :-)
så så skal jeg lige ha mus, hørertelefoner og et sleve ved siden af.

da jeg ikke har det mindste forstand på hvad der skal være i sådan en bærbar, bliver jeg jo nød til at stole på en sælger, som jeg ved bliver belønnet hvis han sælger mig noget bestemt, ikke nødvendigvis det rigtige produkt.

håber i kloge hoveder her kan hjælpe mig

mvh majbrit
Avatar billede puren Ekspert
06. december 2018 - 18:45 #1
dette kan måske hjælpe dig lidt https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1010057

sikkerhed/forsikring snak med din forsikring de er billiger
Avatar billede Majbrit75 Novice
06. december 2018 - 18:54 #2
ASUS VivoBook X540MB-DM056T
Intel Pentium Silver Quad Core / 1.1 - 2.7 GHz, Win 10 Home 64-bit, 8 GB RAM, 256 GB SSD, 15.6" 1920 x 1080 (Full HD), NVIDIA GeForce MX110 2GB GDDR5, Wi-Fi, Bluetooth, USB 3.1 Gen1, SD kortlæser, Vejer 2 kg.

har fundet den her, er det en ok ??
Avatar billede prox1 Forsker
06. december 2018 - 19:12 #3
Hvilken pris har du den til Majbrit
Måske https://www.pricerunner.dk/pl/27-4699387/Baerbar/ASUS-VivoBook-X540MB-DM056T-15.6-Sammenlign-Priser
Kan hjælpe -Her siger proshop 3999 incl windows10, men om den er 'stærk nok' idk..
Avatar billede Majbrit75 Novice
06. december 2018 - 19:18 #4
jo den koster 4000kr på pro shop. har chattet med dem, og de siger den godt kan trække div spil som fortnigt
hvad tænker du ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. december 2018 - 19:18 #5
Ekspedienterne er der kun for én ting - nemlig, at få folk til at købe ting, der egentlig ikke er nødvendige, det er den såkaldte mersalgsteknik, kreeret af nogle "kloge hoveder".
Avatar billede Majbrit75 Novice
06. december 2018 - 19:21 #6
også derfor jeg spørger her inde :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. december 2018 - 19:45 #7
Det forstår jeg godt :-)
Det er som en jungle, så man skal være varsom.
Avatar billede puren Ekspert
06. december 2018 - 20:34 #8
hvis vi lige skal brække den ned
Intel Pentium Silver Quad Core / 1.1 - 2.7 GHz,
[det er lidt fuzzy men det ser ud til at det er rebrandet celeron eller atom cpu de er ikke vildt gode eller hurtige]

Win 10 Home 64-bit,
[tjaa man skal jo have et styre system]

8 GB RAM
[man kunne ønske sig mere men 8 er nok til en start]

256 GB SSD
[fedt det er en SSD og ikke en gammeldags plade harddisk]

15.6" 1920 x 1080 (Full HD)
[hvis du vil have flere tommer bliver det ikke billiger]

NVIDIA GeForce MX110 2GB GDDR5,
[2 GB er ikke mere nu om dage]

Wi-Fi, Bluetooth,
[forventet det var i, er dog lidt navøs hvad det er for noget  når der ikke står hvad det er for noget wifi og BT]

USB 3.1 Gen1,SD kortlæser,
[fint]

og så bliver jeg nok lige nød til at slå et slag for at købe en stationær pc der kommer man langt længere end med en bærbar og ja ved godt at så er den ikke lige handy at tage med i skole eller over til en ven men der er mere bang for the buck og den er letter at skifte dele på
Avatar billede Majbrit75 Novice
06. december 2018 - 21:05 #9
alt du skriver hjælper, men det bliver ikke en stationær, da den skal kunne fragtes som en pad, jeg må lede viderer, og hvis du lige falder over et godt tilbud til de ca 5000kr så sig endelig til :-)

det var denne her jeg fik tilbudt til 5000kr hos power

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/hp-notebook-15-db0026no-baerbar-computer/p-899811/
Avatar billede puren Ekspert
06. december 2018 - 21:57 #10
ellers er der jo bluecity, det er brugt men billiger og stadig 2 år reklmation
Avatar billede GMS Novice
04. januar 2019 - 06:29 #11
Hej Majbrit75
- skal det være en computer? man kan spille Fortnite på følgende platforme:

Platforme: Google Android, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, iOS, Microsoft Windows, Mac OS

Roblox kan spilles på disse:

Platforme: Google Android, Microsoft Windows, iOS, Xbox One, OS X, Mac OS, Fire OS

Det er bare en tanke at kigge alternativt, hvis priserne på en PC/Mac/lign er for dyrt i forhold til budgettet. :-)

God dag.
Avatar billede prox1 Forsker
14. januar 2019 - 20:18 #12
@ https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1026540?k=8314634

Du skriver at det er fedt at det er en SSD, det er det vel også, men der bør vel være en rigtig >=1TB HD ?
Den hurtige SSD er vel sådan set 'kun' til OS, men der skal jo også bruges plads til installationer af software, spil etc?
Din SSD bliver hurtigt fyldt om hvis du skal have bare et par af de større spil, eller en hel officepakke
Den slags skal vel på en alm HD..
Kan man klare sig med en usb-3 HD som sættes til 'løst' så at sige? Dét er jeg lidt i tvivl om..
Derimod er jeg helt sikker på, at jo mindre der skrives til SSD'en desto længere holder den! Faktisk burde programmer slet ikke have adgang til at skrive på OS disken, men sådan er virkeligheden slet ikke *suk*