Avatar billede slein Juniormester
07. december 2018 - 11:22 Der er 8 kommentarer

tilgang til NVR udefra

Jeg har en NVR optager og vil gerne kunne tilgå den udefra
den er sat op og kører fint på intern IP 192.168.x.x:portnr.
men hvordan får jeg åbnet for porten på min SAGEM Router så jeg kan taste min  IP:portnr og på den måde tilgå optageren udefra uden brug af et et program
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. december 2018 - 14:43 #1
Hvilken Sagem-router er der tale om - er det en, du selv har kontrol over, og har du fast eller dynamisk IP#?
Avatar billede slein Juniormester
07. december 2018 - 17:39 #2
Routeren er en Sagem 3890V2 jeg kan logge ind og kontrollere den mener jeg jeg har dynamisk IP.    Jeg har et ældre IP-camera der kan tilgås udefra på min IP men det er ikke lykkes mig at finde tilgang til min Nexus NVR
Avatar billede puren Ekspert
07. december 2018 - 19:05 #3
den port du forbinder på, på lan(hjemme) siden skal du lave en port fortward på.

føg denne https://forum.yousee.dk/coax-9/saadan-laver-du-portforwarding-paa-sagemcom-3890-100748

du kan nu forbinde fra WAN(ude fra) siden, ved at skrive WAN_ip:port

ved du ikke hvad din WAN ip er kan du finde den ved at besøge siden www.myip.dk fra en computer eller mobil som er på dit netværk
Avatar billede slein Juniormester
08. december 2018 - 13:39 #4
jeg har prøvet meget og testet om porten er åben og det er den men jeg kan ikke tilgå den fra WAN_IP:port men kan se der er mange andre der har problemer med den SAGEMCOM router. jeg har et Netgear CG3000 liggende er der nogen fordel ved at koble det til i Bridgemode og hvordan gør man evt. det
Avatar billede puren Ekspert
08. december 2018 - 16:19 #5
det kan også ske at du sidder på en dobbet nat forbindelse..

test det ved at finde din wan ip i routeren og sammenlig den med hvad www.myip.dk skriver hvis de ikke er ens er du på en dobbelt nat forbinde, er de ens så har du en offenlig ip

hvis du er på en dobbelt nat forbindelse skal du ringe til yousee og bede om en fast ip adresse

Jeg syntes ikke at yousee´s  router er noget at skrive hjem om, så anbefaler klart at sætte din egen router på. kig lige på dit sagem modem og der står docsis 3.x på det, for det er det nyeste yousee har at byde på, det Netgear CG3000 er ikke en router men et kabel modem med indbygget router og det er sansynligvis yousee´s egendom.

min anbefaling af router er klart mikrotik, den kan være lidt svær at komme i gang med men der er ingen stopklodser man støder på i dem.
bruger selv denne model hjemme https://www.computersalg.dk/i/4451879/mikrotik-hap-ac-ieee-802-11a-ieee?sq=RBD52G-5HacD2HnD-TC
Avatar billede htx98i17 Professor
09. december 2018 - 07:16 #6
Jeg havde samme "problem" med min NVR og jeg ringede til min udbyder (waoo) og fik min egen wan ip (ikke fast dog, men den er ikke skiftet endnu efter 1 år+).
Avatar billede slein Juniormester
13. marts 2019 - 19:42 #7
mit problem er at få åbnet routeren så den tillader adgang det er en SagemCom og det er åbenbart besværligt, jeg havde ingen problemer med min gamle router
Avatar billede htx98i17 Professor
19. marts 2019 - 19:01 #8
køb en anden der er nemmere at betjene