Avatar billede Markkallstroem Juniormester
08. december 2018 - 09:01 Der er 5 kommentarer

Del jeres seo taktik her

Hej folkens.

Som de fleste af jer nok er bekendt med, har Google udviklet deres maskine løbende over årene med bl.a. Penguin og Panda.

Det står klart at de fokuserer på usersignals som en større og større faktor, frem for decideret linkbuilding.

Når så jeg i 2018 starter ny webshop - https://www.naturhandel.dk - Ja, så er det en helt anden tilgang man skal have op af lommen - Hvis man vil fremtidssikre sin side mod opdateringer hos Google.

Jeg købte mig derfor til et kursus hos Brian Dean, en af de mest anerkendte eksperter på området, som lovede nogle teknikker til at bygge links på den rigtige måde.

Det kostede over 6000 kr, men jeg har da allerede nu fået bygget nogle links der både er stærke OG relevante.

Jeg kan selvfølgelig ikke referere fra hele kurset, men det handler om at bygge stærkt indhold - Ikke til dine brugere, men til dem som har muligheden for at linke til dig.

- Derefter skal det også markedsføres over for de rigtige.

Et af mine eksempler:
Jeg har derfor lavet et NaturBingo - En aktivitet i naturen for børn, som giver rigtig god mening for mange. Her kan man gratis downloade mit materiale... Det har skaffet flere forskellige links fra grønne organisationer allerede.

Hvad bruger i af whitehat taktikker? Hvem er jeres store inspiration til seo arbejdet?
Avatar billede Jakobf Juniormester
14. december 2018 - 08:34 #1
Brian Dean fra Backlinko er uden tvivl en guru inden for SEO.

Spændende at du har købt hans kursus, og at det har givet værdi. Jeg har læst mange af hans blogindlæg, og følger man hans råd, kan man uden tvivl komme langt. Men hold nu fast, det tager lang tid :)

Det bedste råd, jeg kan give, er at hastighedsoptimere dit website og bygge stærke og relevante links. Husk dog at alle links ikke skal linke til nøjagtig samme URL. Så bliver det en unaturlig linkprofil. link også til din kontaktside, dine blogindlæg etc. De fleste skal dog pege på forsiden.

Det har givet mig rigtig fine resultater.
Avatar billede bil Praktikant
16. februar 2019 - 15:58 #2
Der er ikke én taktik, man kan følge for at rangere bedre. Man skal forsøge at please Google på mange måder. Jeg har selv et relativt ungt site, hvor jeg sammen med en stab af eksterne korrekturlæsere tilbyder professionel korrekturlæsning. Det er på https://www.opgavekorrektur.dk.
Selv om sitet kun har været i luften et års tid, ligger det i top 2 på alle relevante søgeord og søgefraser. Det er et resultat af:
1. Godt indhold
2. Lange og læseværdige landingssider
3. Tekst, der er søgeordsoptimeret
4. En hensigtsmæssig intern linkstruktur
5. Gode eksterne links, der spænder vidt fra registre til lange artikler
6. Mange antal indekserede sider
7. Diverse onsite optimeringer, fx indlæsningshastighed.
Inden for min bransche, som er korrekturlæsning, er der mange om buddet, for der er mange, der kan noget med sprog. Derfor er SEO blot en type online markedsmarføring, der skal suppleres med andre typer, fx annoncering. Men SEO er klart noget, jeg har prioriteret, og hvis man optimerer på mange fronter, er der den bedste chance for succes.
Avatar billede jboesen Praktikant
09. oktober 2019 - 10:50 #3
Hos ErhvervsHjemmesider.dk går vi egentlig ikke så meget op i én strategi, men mere hvad der virker for den enkelte kunde.

For os selv, er det helt sikkert at sørge for at have landingssider der passer til indholdet (og eventuelt blogindlæg hvis det giver mere mening). Det er også derfor der er en god intern linkstruktur til sider som https://erhvervshjemmesider.dk/hjemmeside-design/ og https://erhvervshjemmesider.dk/billig-hjemmeside/.

Disse er optimeret ud fra både SEO og Google Ads, men især med fokus på:
1. Brugervenligt indhold, der sælger i toppen og forklarer længere nede
2. Intern links ind til siderne fra vigtige blog indlæg der giver mening
3. Søgeoptimeret tekst med fuldstændig fokus på de 2 søgeord (og deres LSI)
4. Eksterne links fra andre sider

På bare en måned efter lancering af landingssider ligger de på side 1 - Med plads til forbedring og konstant optimering, skal det nok lykkedes. Det hjælper selvfølgelig også, at vi har nogle andre sider der i forvejen har gode links pegende ind, hvor især forsiden: https://erhvervshjemmesider.dk trækker meget.
Avatar billede Marcus Praktikant
05. juli 2020 - 22:46 #4
På min side om korrekturlæsning - https://www.marcusjanby.dk/ - er det lykkedes mig at ranke på side 1 ved hjælp af gode tekster.
Jeg bruger også long tail-strategien, hvor man finder lange søgetermer, eller sætninger.
Strategien med lange, gode tekster virker rigtig godt. Man kan også lave små guides, som besvarer konkrete spørgsmål, i mit tilfælde indenfor korrekturlæsning.
Der skal selvfølgelig også være nogle indgående links til, og her er det en fordel, hvis man laver indhold, som folk vil linke til.
Nogle SEO'er siger, at det betyder meget, at teksten er fri for stave- og grammatikfejl. Derfor kan man sige, at SEO og korrektur hænger lidt sammen.
God dag.
/Marcus
Avatar billede carstenmadsen Praktikant
20. marts 2021 - 21:54 #5
Content is king anno de sidste mange år og det bliver ikke mindre med årene. Det er vigtigt at udgive det bedste indhold til kunderne - Kun sådan kan du få flere besøgende og samtidig også flere konverterende besøgende. Det er sådan vi arbejder hos https://www.lasttouch.dk. Og vi kommer ikke til at stoppe nogensinde.