Avatar billede MBL - novice Praktikant
10. december 2018 - 15:43 Der er 2 kommentarer

json filer?

Jeg har kopieret alle mine fotos fra min PC og fra Onedrive til en ekstern harddisk og desværre er min PC gået i stykker. Nu vil jeg så forsøge at kopiere alle mine gemte fotos over på en ny PC MEN... for det første har den gemt mine fotos som takeout-en masse tal.zip. Når jeg så forsøger at unzippe kommer der en masse filer med endelsen json. Nu er jeg så bange for, at alle mine fotos er gået tabt.
Desværre har jeg fået slette de af mine fotos, som lå i mit Onedrive, så dem kan jeg heller ikke finde frem igen.
Er der en "troldmand", der måske kan hjælpe mig - og især helst fortælle mig, at alle mine fotos er væk for altid?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2018 - 15:52 #1
det er mig ubegribeligt hvordan du har fået json filer.

A JSON file is a file that stores simple data structures and objects in JavaScript Object Notation (JSON) format, which is a standard data interchange format. It is primarily used for transmitting data between a web application and a server. ... JSON is commonly used in Ajax Web application programming.

prøv lige at omdøbe en json fil til jpg og se om det er et billede

ellers har du mistet dem
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 02:13 #2
nok er din pc i stykker, men det er harddisken sandsynligvis ikke.
sæt den i et usb hus eller en ny computer, og så er dine billeder der.

nu kan du nok lære til en anden gang, at have en kopi af dine ting.
det er det en ekstern disk er til. ikke at gemme dine ting, dem skal du gemme inde i din pc på en hdd. :)