Avatar billede Christopher Praktikant
10. december 2018 - 17:52 Der er 1 kommentar

Fejl på SMIME fra hosted exchange til én specifik email adresse

Hej Alle

Jeg håber virkelig at få hjælp herinde, da jeg har prøvet virkelig mange supportere som ikke kan hjælpe. Jeg er villig til at betale for løsning. Hvis ikke, er der nogen professionelle IT support i kan rekommendere at jeg kan ringe til?

I min mindre virksomhed, har vi en hosted exchange løsning hos en udbyder. Jeg har for nylig tilvalgt SMIME certifikater. Alt fungerer fint, bortset fra mine emails, til én specifik anden email adresse. Her får modtageren blot en email med "SMIME.p7m." og kan ikke læse emailen.

fejlen siger

"Denne meddelelse kan ikke dekrypteres, da din private nøgle ikke er gyldig eller ikke findes på computeren"

Modtageren bruger one.com med Outlook 2016.

Min hosted exchange udbyder siger, at de emails jeg sender til denne, bliver krypteret før de når deres server. I den forbindelse spurgte de mig om jeg havde installeret modtagerens certifikat på min email klient (outlook 2016 til mac). Det har jeg ikke og købte for tilfældigvis en sprit ny Mac for nylig, hvor der ikke var installeret noget på den i forvejen, hvor jeg prøvede at kun installere outlook og sende en test mail. Samme fejl. Modtageren kan sagtens modtage emails fra alle andre og med vedhæftninger.
Avatar billede Schachtone Seniormester
11. december 2018 - 09:23 #1
Uden at være helt sikker, er det så ikke noget med at sende en signeret mail først og så få installeret modtagers og afsenders certifikater privat/offentligt.
Hvis afsender ikke har modtagers offentlige certifikat kan modtager ikke åbne mailen da den offentlige og private del ikke kan kædes sammen.
Det er muligt at hente/finde certifikater på nemid-s hjemmeside samt en guide.
https://www.nemid.nu/dk-da/kom_i_gang_med_nemid/sikker_e-mail/send_og_modtag_sikker_e-mail/opsaetning_af_sikker_e-mail_paa_hardware/windows/outlook_2013/

Er godt nok ikke 100% sikker men det kunne godt lyde som om det er problemet og der er helt sikkert nogen der er skarpere til dette end mig :-)

Håber du får det løst