Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 10:16 Der er 13 kommentarer

Årsag til jeg ikke kan indsætte ny kolonne

Hej.

Jeg har et stort ark, med tabeller og flettede celler.

Nu ville jeg gerne have en ekstra kolonne, og forsøger derfor at højreklikke på kolonne F og trykke indsæt, men den mulighed har jeg ikke - man kan simpelthen ikke trykke på den funktion.

Jeg kan sagtens på lov til at indsætte ekstra rækker.

Kan det have noget at gøre med, at jeg har nogle flettede celler og tabeller der går ind over kolonne F eller har i andre bud - og evt. forslag til hvad jeg kan prøve.
Avatar billede finb Ekspert
11. december 2018 - 10:24 #1
Du har nogle kolonner til højre for indholdet, der tilsyneladende er tomme,
men det er de ikke.
Slet ALT i de "tomme" kolonner, evt ad flere omgange.
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 10:32 #2
Hvad mener du med, at de tilsyneladende er tomme? Jeg har nogle enkelte celler i kolonnen til højre som har noget indhold - men det er ikke alle der er noget i.

Skal måske sige, at alle mine tabeller starter i kolonne A, men ikke aller gå helt ud til F og nogen går længere ud.
Avatar billede Marlov Juniormester
11. december 2018 - 11:00 #3
Bare fordi der er flettet celler og at alle rækker ikke er lidt lange bør du stadig kunne indsætte en ny kolonne .

Kommer den med nogen fejl melding ?

(Det er ikke fordi arket er låst vel ?)
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 11:03 #4
Nej ingen fejlmelding og arket er ikke låst. Jeg kan bare ikke trykke på knappen.
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 11:04 #5
Går jeg derimod helt til højre forbi de felter jeg har tabeller til, så fungerer det fint - ?
Avatar billede Jan K Ekspert
11. december 2018 - 11:16 #6
Hvis du har flere tabeller, der overlapper de kolonner, du vil indsætte før, kan du ikke indsætte kolonner.

Har du fx en tabel i kolonnerne D:G og en anden i D:H kan du indsætte kolonner før D og før H, men ikke før E, F eller G. Det er simpelthen sådan Excel virker, og det er ligegyldigt om der er flettede celler eller ej.
Avatar billede Jan K Ekspert
11. december 2018 - 11:17 #7
Har kun en tabel i de pågældende kolonner, kan du indsætte hvor som helst.
Avatar billede Marlov Juniormester
11. december 2018 - 11:22 #8
Er det et ark du selv har lavet, eller er det genbrug ?
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 11:47 #9
Jeg har selv bygget det op fra bunden
Avatar billede Marlov Juniormester
11. december 2018 - 11:50 #10
Har du prøvet og kopier data over i et nyt ark ?
Avatar billede Jan K Ekspert
11. december 2018 - 11:53 #11
Hvis du vil læse dit problem, skal du konverter alle tabeller (på nær en) til områder. Så kan du indsætte kolonnen og så konvertere til tabel igen.
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 12:13 #12
Tak for hjælpen. Jeg tror jeg prøver mig lidt frem med nogle af de forskellige ting i har forslået.
Avatar billede Jan K Ekspert
11. december 2018 - 12:25 #13
Bare husk, at du ikke kan komme uden om Excels muligheder :-)