Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. december 2018 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på skrift i drop down

Kan man ændrer på skriftstørrelsen i en drop down? Jeg har et ark hvor jeg arbejder zoomet meget ud pga. stor skrift. Nu har jeg så lavet en dropdown, men som så i størrelsen er med relativt småt skrift - kan man ændre på det?
Avatar billede KHN Guru
11. december 2018 - 15:17 #1
Sådan ændres skriftstørrelsen i en drop-down boks Med Datavalidering i Excel 2007
http://www.computerdk.com/software/microsoft-access/135021.html
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
12. december 2018 - 12:23 #2
Hmm.. jeg bruger excel 2016, og kan ikke finde ActiveX Comobox - ved ikke om de to faktorer har noget med hinanden at gøre?
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
13. december 2018 - 13:23 #3
Du skal muligvis først aktivere menupunktet "Udvikler".

Hvis du højre-klikker f.eks. på fanen "Hjem" og vælger "Tilpas båndet...", kan du markere tjekboksen "Udvikler", hvorved denne fane vises på båndet med menufaner.

På Udvikler-fanen finder du gruppen "Kontrolelementer", hvor du via knappen "Indsæt" kan finde "Kombinationsfelt" under ActiveX-objekter.