Avatar billede Uchi Novice
12. december 2018 - 12:03 Der er 5 kommentarer

Overførsel af fotos fra iPhone til MacBook Pro

Jeg har forsøgt at overføre mine fotos fra min iPhone6 til min MacBook Pro. Uanset om jeg gør det via usb eller via skyen så kan min Mac kun finde 27 billeder på min telefon. (De 27 billeder er der ikke problemer med at overføre) Jeg har med USB brugt programmet Billedoverførsel og jeg har brugt Fotos men i begge tilfælde finder Mac'en kun de nyeste 27 fotos.
Jeg har også prøvet med en anden MacBook Pro - samme resultat. Så jeg går ud fra at det er noget på min iPhone der driller.
Hvordan får jeg min Mac til at finde samtlige fotos på iPhone6?
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2018 - 12:29 #1
du skriver "de nyeste 27"
det kan tyde på at sd kort er defekt og kun gemmer 27, og overskriver de gamle.

ellers ligger din billeder i skyen via telefonen
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2018 - 12:48 #2
I Fotos appen på din telefon kan du se hvor mange billeder? Væsentlig mere end 27 formoder jeg?

Hvis du på din telefon og MBP slår Fotostream til i iCloud under billeder, så overføres billeder løbende til din Fotos App på MBP.

Når du tilslutter via USB skal du godkende din MBP på skærmen for telefonen før den får adgang til billeder. Brug importfunktionen i Appen Fotos på din MBP.

Der er selvfølgelig tale om samme AppleID på begge enheder?
Avatar billede Uchi Novice
14. december 2018 - 00:13 #3
Tak til både ink og Sidwawe for jeres tid. Desværre har det ikke løst problemerne.
Jeg har har +1800 fotos liggende på min iPhone, men problemet er som sagt at begge de to MBP kun kan finde de 27.
@ Ink Jeg har brugt importfunktionen i Fotos på MBP men samme resultat, nemlig de 27 fotos og jeg har godkendt telefonen på min MBP.
ICloud har altid været problematisk - der sker sporadiske synkroniseringer mellem telefonen og MBP. Der ligger fotos fra telefonen på MBP men der kan sagtens være ugevis mellem dem selv om jeg tager billeder med telefonen langt oftere.
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2018 - 09:42 #4
Giv ikke op! Der findes mange andre løsninger, der bør afprøves.

Først skal du selvfølgelig sikre at dine enheder er fuldt opdaterede 😀

Dernæst skal du sikre dig, at din iPhone er sikkerhedskopieret til iCloud (og måske også via iTunes til din MBP). Check en ekstra gang, at kontakter, kalendere, noter m.m.  synkroniseres til iCloud.

Er iCloud-fotos slået til i indstillinger? Hvis ja, kan du så ved at logge ind på iCloud i eksempelvis Safari på din MBP se dine fotos i "skyen"? (Har du plads nok i "skyen"? Med 1800+ fotos har du nok tilkøbt 50 GB plads i iCloud?)

Hvis dine fotos mod forventning ikke er i iCloud (Du har selvfølgelig sat din telefon på dit wifi netværk hjemme), så har vi isoleret problemet til din iPhone.

Jeg kan foreslå 2 løsninger:

1) Tilslut din telefon til en Windows pc, der kører Windows10, og hvor iTunes er installeret (eller i det mindste bonjour delen). Med programmet "Billeder" kan du forsøge at importere fotos fra din telefon. Virker det, så har vi reddet en kopi, der overføres til din MBP.
Da vi nu har "tømt" telefonen, kan der foretages en nyinstallation af iPhonen.

2) Hvis du har en Google konto (G-Mail), kan du på telefonen installere "Google Fotos".
Log ind, og alle fotos fra telefonen overføres nu til "Google Skyen". Se om den ikke finder alle 1800+ fotos. Ved installation skal du selvfølgelig give de fornødne tilladelser.

Prøv ovennævnte og meld gerne tilbage 😀
Avatar billede Uchi Novice
14. december 2018 - 19:20 #5
@ink 1000 tak fordi du engagerer dig. Jeg skal bestemt have afprøvet dine forslag, men der går vist lige nogle dage inden jeg finder tiden til det.