Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
14. december 2018 - 00:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man sende data i excel?

hej.

Jeg ved at man kan hente data fra andre ark i excel - men kan man sende data til andre ark eller celler - uden at skulle ind og markere den specifikke celle ?

jeg forestille mig det fx kunne hede noget med =send(A1);Ark.2;C56 - eller sådan noget.

- men jeg kan ikke finde en formel der kan noget ligende, nogen bud?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 02:24 #1
nej, man henter altid noget et andet sted fra
Avatar billede finb Ekspert
14. december 2018 - 09:44 #2
Som #1, men i modtager-fil kan du skrive en makro ala:

sub hent
on open
kig i kilde-fil, celle dit-og-dat
end sub
Avatar billede Jan K Ekspert
14. december 2018 - 10:10 #3
Du kan lave en makro, som overfører til et angivet ark og en angivet celle. Det kan ikke lade sig gøre med en formel - og heller ikke med en brugerdefineret funktion, da de altid "leverer" i den celle, hvor formlen med funktionen står.

Denne makro kan gøre det for dig

Sub Send()
    Dim vaerdi As Variant, Ark As String, Celle As String
    vaerdi = ActiveCell.Value
    Ark = InputBox("Indtast Arknavn")
    Celle = InputBox("Indtast celle")
    Sheets(Ark).Activate
    ActiveSheet.Range(Celle) = vaerdi
  Sheets(1).Activate
End Sub
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
14. december 2018 - 10:59 #4
Tak for svarene indtil videre!
Jeg har lige et tilhørende spørgsmål.

Min forside ser sådan her ud:

Antal timer:

Medarbejder:

Måned:

Nu har jeg så 12 forskellige ark, jan.-dec. 19', og dataene skal så også kunne finde ud af, at komme ind i det rigtige ark alt efter hvilken måned der er defineret i cellen ud for "måned".

Kan man indskrive det i makroen?