Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. december 2018 - 15:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere Microsoft Edge - Windoes 10

Jeg har en bærbar med Windows 10 -
Bruger aldrig Microsoft Edge ... Browser.

Burger kun Firefox.

Kan man afinstallere Edge ?

Hvordan ?

Eller er det for risikabelt ?

Den er jo med i systemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2018 - 15:29 #1
Kan man afinstallere Edge ? Ja

Hvordan ?  https://winaero.com/download.php?view.1835
Man henter filen og pakker den ud. trykker på "uninstall Edge"
Når filen er kørt skal pc genstartes.

Eller er det for risikabelt ?  Det har jeg ikke overvejet da jeg bruger image filer til at rulle systemet tilbage med. Skal her sige jeg ALDRIG har været nødt til at gøre det når jeg har brugt denne fremgangsmåde. Har fjernet den stort set fra starten af Windows 10 kom frem

Den er jo med i systemet. Jo men den kan fjernes lige som andet skrammel der kommer med Windows 10
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. december 2018 - 15:30 #2
Umiddelbart vil jeg mene det bliver for besværligt og evt. kan give småproblemer når Windows egne processer skal tilgå nettet. Hvorfor ikke bare lade den være installeret?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2018 - 15:34 #3
#2 Ja den vurdering skal man jo altid tage.
Jeg har filen liggende i min mappe overførsler, og lige så snart at Windows bliver opdateret til en ny build, ja så kører jeg den som noget af det første. :-)
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2018 - 15:42 #4
Jeg vil også sige som Blød trafikant, HVORFOR vil du dog afinstallere den?
Jeg kan ikke sige med sikkerhed om det vil give problemer, men den mængde diskplads det vil give er mikroskopisk og kan skaffes bedre på andre måder hvis du mangler den, og der er ingen andre positive sider ved det - men det kan potentielt give problemer.

Det virker som et meget mærkeligt ønske.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2018 - 15:52 #5
Jeg har ikke haft nogle problemer med de 2 computere hvor jeg har fjernet det jeg kan fra en Windows 10 installation, som jeg ikke ønsker på mine computere.
Men da jeg har backup af systemet kan jeg jo afprøve som jeg vil.
Men vil man bare deaktivere  Edge, så kan dette gøres:
https://www.wikihow.tech/Disable-Microsoft-Edge
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. december 2018 - 15:56 #6
Jeg siger TAK. Nu ved jeg, at det kan lade sig gøre ...
Har ikke gjort noget endnu - Da jeg aldrig bruger den, gør den jo heller ikke "Skade". Men Tak ...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2018 - 15:59 #7
Velbekomme.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 16:24 #8
Jeg bruger stort set kun iE11 og Edge og er efterhånden mere og mere tilfreds med Edge. derudover er alle de andre jo Browsere der skal installeres og bruger plads.
så hvor er problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2018 - 13:18 #9
Jørn.
Vil som de andre sige du bare skal lade det være.
Snart er Edge alligevel ikke til stede i Windows 10.
Microsoft har opgivet den på grund af Google Crome's overtag på browser fronten. Det er kun et spørgsmål om tid før den forsvinder.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. december 2018 - 13:50 #10
Tak til jer alle + God Lørdag