Avatar billede haki Mester
14. december 2018 - 21:28 Der er 6 kommentarer

Kan ikke slette MIN KONTO

Hej
Min søster har købt en ny HP Bærbar PC med Windows 10 på.
Og hun har oprettet en konto (Administrator) med sin fuld navn og mail adresse osv.
Nu er hun utilfreds med PC og vil sælge den hurtigt muligt, fordi PC ikke er god nok til at køre nogle "tunge" matematiske programmer som f. eks. "Maple".
Den kan sagtens bruges til at gå på Internet , Facebook, skrive nogle tekster osv. men noget, som er mere krævende, kan desværre ikke.

Hvordan kan hun rense/slette alle ting inklusiv sin konto (med Fuld navn), således at den kan sælges?

I forvejen tak for hjælp

MVH
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 21:42 #1
Tryk på Windowstasten + i = Indstillinger Vælg Opdateringer og fejlfinding Nulstil denne pc Når du kommer frem til log on Brug en lokal konto og kalde  den hvad du vil
https://ibb.co/YR9Tz3y
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 21:43 #2
Det bedste, hvis hun vil af med alt personligt er, at gen installere Windows, og
bruge muligheden "Gem intet" så får hun en ny Windows, og så skal hun selvfølgelig ikke skrive sit rigtige navn i.
Brug en USB stik med Windows installer. Den kan hentes her.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 21:50 #3
Ps. Så får man en Windows old på C-drevet. Den skal bare slettes med f.eks.
CCleaner.https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 22:35 #4
Oprydning. Efter nulstilling.
Klik på Windows knappen + X knappen og wælg PowerShell.(Admin)
Skriv nu skriv eller kopier følgende og sæt ind  cleanmgr /sageset  Tryk på Enter-tasten
Lad kommandoprompten forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du i Kommandoprompten:  cleanmgr  eller kopier følgende og sæt ind
Tryk på Enter-tasten
Den går nu direkte til Ryd op i system filerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK
Klik på Ja til at slette det hele
Når dette er gjort er alle spor efter tidligere installationer og filen Windows Old. Borte!

https://ibb.co/94NfxLB
Avatar billede haki Mester
15. december 2018 - 00:56 #5
Tak for hjæp @poko1, @valby39.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 06:29 #6
Husk lige at ved #1 Bibeholdes de Originale HP Driverne.