Avatar billede Eva Juniormester
15. december 2018 - 09:27 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Næsten død PC. Sidste træk inden formatering?

Har fået noget 'skidteras' på min stationære PC, som 'pudsig' nok kom, da jeg sagde AVG Antivirus op. Ved ikke om det har noget med sagen at gøre, men noget skete. Samme dag eller dagen efter opsigelsen, kom der en rubrik op på Skrivebordet, hvor der stod;at jeg skulle genstarte PC-en pga at Windows havde nogle opdateringer. Og det skulle jeg jo så aldrig have gjort. Fra da af har den ikke været i orden.
Jeg har prøvet en masse rensninger (Avira, Malware, CC-cleaner, Avast og andre også, som jeg ikke lige husker navnet på) Er der nogle experter her, som liiige nøjagtig kan pege på de helt rigtige tiltag for mig at gøre? Har altid fundet løsninger på dette, men nu synes det helt umuligt. Vil lige prøve om jeg kan få den i orden, ellers er det formatering.
Har windows 7, med windows 10 installeret senere. .
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2018 - 09:42 #1
Du er nok nødt til at beskrive problemet, hvis vi skal have nogen chance for at gætte på en løsning. Det kan variere meget, an på hvad der er galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2018 - 09:52 #2
Har du systemgendannelse kørende på din pc kunne du jo prøve at rulle tilbage til da det virkede før denne opdatering.
Kører du så Windows Defender nu som antivirus?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 09:58 #3
Jeg tror at en oplysning om hvilken version af Windows 10 du har vil være til hjælp.
Måske den opdatering du modtog var den uduelige 1809 fra start oktober.
Prøv at trykke på Windowstasten + S = Søg skriv Winver tyk ok og fortæl hvad der står?
https://ibb.co/7Q7FFD4
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 10:06 #4
Også som #2 Og hvis du ikke har ryddet op kan du bruge Windows egen tilbage rulning!
https://ibb.co/MhwLNGB
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 10:14 #5
For at komme dertil Vælg indstillinger.
https://ibb.co/hK20Yz0
Avatar billede Eva Juniormester
15. december 2018 - 11:51 #6
Tusind tak for jeres kommentarer!! :)
Slater: Jeg kan ikke beskrive problemet så meget bedre end jeg har gjort i overskriften. PC-en kører i slow motion, alt går meeget langsomt! Programmer/netsider er en evighed om at åbne.
220661: Skal prøve at finde ud af om jeg har det du spørger om.
Poko1: Under "Denne PC" står der som sagt "Windows 7", men engang sidste år, kom Windows 10 et sted fra nettet, og "forlangte" at blive installeret. Ved ikke hvor jeg finder eksakt info om dette. Det har kørt uden problemer, så tvivler på at det har noget med sagen at gøre. Det er vel noget virus/orm/spy eller måske en 'trojansk hest'...? Men jeg skal prøve dine andre tips! Tak for dem!! :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 12:00 #7
Under "Denne PC" står der som sagt "Windows 7",
Har du ikke en mulighed for at lave et billede af din skærm og sætte det ind her?
Hvis du ikke specielt har fået en anderledes skærm og bruger grænseflade end den du havde på Windows 7? Så kører den nok stadig Windows 7!
Der har været mange opdateringer siden Helt fra Version 1507 Til 1809.
og hvis du ved at trykke på Windowstasten + X ikke får valgmuligheden som billedet i #5 Så kører den ikke Windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2018 - 12:11 #8
Enig i #7. Du kan jo også have kørt den tilbage igen til Win 7 og bare glemt det måske?
Avatar billede Eva Juniormester
15. december 2018 - 12:37 #9
Nu får jeg først set på dette i morgen, så får i tilbagemelding når dette er gjort.
Tak igen! :)
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. december 2018 - 13:42 #10
Prøv at fjerne AVG helt med denne :
https://www.avg.com/en-ww/avg-remover
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2018 - 13:45 #11
#10 Rigtig god ide :-)
Generelt sø bør men bruge programmernes "remover" så man er sikker på at alt er væk. Alternativ er Revo Uninstaller eller tilsvarende program hvis remover ikke er tilgængelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2018 - 13:50 #12
Husk kun generelt at have et antivirus program  på pc ad gangen. Flere kan give problemer og i visse tilfælde gøre pc helt ubrugelig.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. december 2018 - 21:38 #13
Prøv at se i joblisten, om ikke der er noget, som stjæler resourcerne.
Man kan ofte se, hvis der er noget som  bruger cpu og derved få en ide om, hvad der er galt.
Avatar billede Eva Juniormester
16. december 2018 - 12:30 #14
Tak igen for al jeres tips og hjælp. Har prøvet to af rådene, og nu er maskinen ok igen. Resten af rådene er gemt, man ved jo aldrig om det bliver aktuelt igen! :)

hjolsen #10:
Jeg installerede avg-removeren. Men ved brug, ville windows på ingen måde godetage det 4-cifrede kode jeg har brugt i årevis. Måtte slukke og da jeg så igen startede op, fik jeg to valg. Enten AVG-appen (som altså ikke vil logge mig ind) eller 'Windows 10'. Jeg vælger nu Win. 10 hver gang.

fulgte dit råd om kun at have ett antivirusprogram på maskinen. Det blev Kaspersky, som da også blev sat til at gøre hovedrent.

Nu funker det hele igen. TAK allesammen og rigtig glædelig jul!! ♥ ♥ ♥
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 12:32 #15
Kanon 🙂
God jul til dig også.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 12:40 #16
Forstår dog ikke lige det du skriver med hensyn til AVG app??

Hvis du i Windows 10, som du så har på pc, i søg skriver msconfig og går i systemkonfiguration.
Har du så under boot noget med "AVG app" der ligger over Windows 10 i boksen øverst?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2018 - 12:47 #17
Jeg vælger nu Win. 10 hver gang.?
Hvis du har både Windows 7 og 10 på Pc'en ville jeg slette Win 7
Tryk på Windowstasten + R = Kør Skriv msconfig  vælg fanen Boot marker Win 7 tryk Slet.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 12:49 #18
#17 Hun skriver jo her at der står "AVG App" som jeg ikke kan forstå der skulle stå??
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 12:51 #19
Er i øvrigt enig i at man skal slette det er ikke kan bruges. Det ville være mit næste træk. Var blot nysgerrig over at der kunne stå AVG App i stedet for Windows 7 🙂
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 12:53 #20
Ved at man med bla. med Macrium Reflect kan få et start element i boot delen, men ikke noget for AVG antivirus?? Det har jeg aldrig hørt noget om.
Avatar billede Eva Juniormester
16. december 2018 - 13:02 #21
Hmm, ser ikke ud som at jeg kan poste et billede her, eller kunne jeg vise det med Win 10 vs Avg Clear.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 13:06 #22
Jo du kan med denne side her https://da.imgbb.com/ uploade billede her.
Kopier linket i tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 13:07 #23
Er det sådan her http://i66.tinypic.com/2q0iydt.jpg bare med Win 10 i stedet?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 13:08 #24
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2018 - 13:10 #25
Sådan kan du fjerne Dual boot.
https://ibb.co/TKSpgv6
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 13:13 #26
Hvilket #24 også beskriver 😉
Avatar billede Eva Juniormester
16. december 2018 - 14:31 #27
Sådan ser det ud når jeg starter maskinen. Det gjorde det ikke før jeg installerede AVG  Clear. Hvordan får jeg det mon væk igen.
Og som før skrevet, så vil Windows ikke lukke mig ind med min kode (den kode jeg har brugt i åresvis), hvis jeg bruger AVG-alternativet. :)
https://ibb.co/bBTyryH