Avatar billede Rusty_55 Juniormester
15. december 2018 - 14:31 Der er 3 kommentarer

Gamle iMac som ”børne computer”?

Gamle iMac som ”børne pc”?

I en anden tråd har jeg stillede et spørgsmål vedr. en pc til min svigerfar, og fået en masse godt input. Derfor stiller jeg nu et nyt spørgsmål vedr. en lignende ”opgave”.
Min datter på 7år bruger selvfølgelige tablet computere som alle andre, men jeg har fra tid til anden overvejet at anskaffe en "rigtig pc" med tastatur og mus til hende - mest bare for at hun skal lære at bruge mus og tastatur mv. (jeg regner ikke med at hun skal bruge maskinen til noget der minder om moderne spil). Nu ser jeg at den opgave kan løses for helt ned til 500,- med en gamle iMac:
https://www.cc-trading.dk/imac-17_4548.html
Er det noget specielt man skal være opmærksom på ved køb af så gamle en pc? Prisen er så lav at jeg er fristet til at give det et forsøg…
Avatar billede INK Ekspert
15. december 2018 - 14:59 #1
Ser ikke ud til, at der medfølger tastatur og mus, så det kommer oveni.
Styresystemet kan ikke opgraderes og bliver ikke længere vedligeholdt af Apple.
Processoren er ældre men ok. 2 GB RAM kan klare de mest elementære jobs.
Safari browseren virker måske ikke til visse hjemmesider, da eksempelvis Netbank nok vil betragte den som usikker i den version.
Så du får hvad du betaler for, men heller ikke mere (det gør man vel egentlig aldrig).
Du vælger Mac versus Windows styresystem, hvilket kan være godt/skidt?
Bruger selv både MacOS og Windows med de fordele og ulemper begge systemer har.
Men som du skriver, 500 kr er jo ikke nogen herregård
Avatar billede Rusty_55 Juniormester
15. december 2018 - 17:25 #2
Ja, den er bestilt, vi prøver.
400,- for iMac + 100,- for tastatur og mus.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 12:13 #3
God fornøjelse med den. Er ikke selv Mac bruger, men Mac er vel ikke specielt en spille computer?
Til spil er Windows jo meget mere udbredt.
Men der kan sikkert findes spil som din datter på 7 år kan lide at spille på den.