Avatar billede Belinda Juniormester
16. december 2018 - 19:33 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Anti-virus

Hej

Jeg vil gerne installere et gratis antivirusprogram på min computer. Jeg har hentet programmet men når jeg vil køre det bliver det blokeret
Hvad skal jeg slå til eller fra for at komme videre?

Mvh Belinda
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2018 - 19:43 #1
du skal højreklikke på installationsfilen, og vælge 'kør som administrator' fordi viruskontrol jo skal have udvidet adgang.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. december 2018 - 19:45 #2
Du er nødt til at skrive, hvilket program det er, samt nærmere om, hvad du får af fejlmeldinger og hvornår.
I øvrigt er der i windows 10 indbygget et antivirus program, Defender, som virker ganske udemærket for de fleste.
Så de fleste behøver ikke andet. Så slipper man også for i tide og utide at bliver bombarderet med tilbud om at opgradere osv.
Avatar billede Belinda Juniormester
16. december 2018 - 19:52 #3
Det har jeg prøvet det ændrer ikke noget.
Avatar billede Belinda Juniormester
16. december 2018 - 19:55 #4
Hej kurtba

Jeg har windows 10. Der var også macfee på det har jeg fjernet. Men du mener at defender er ok?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2018 - 20:48 #5
Det er rigtigt at Defender har kommet godt efter de problemer der var i starten.
Den er på højde med de andre gratis alternativer der er.
Der er en test her med Defender. Der står Microsoft i boksen hvor men kan se resultatet.
https://www.av-comparatives.org/tests/real-world-protection-test-october-2018-factsheet/
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2018 - 20:52 #6
Jeg bruger ikke andre end den indbyggede Defender og jeg har aldrig været angrebet!
og hvis der har været tendenser er der altid en besked om mulig skadeligt indhold.
Avatar billede Belinda Juniormester
16. december 2018 - 21:08 #7
Det er jo bare fint:) det undrede mig også at der stod at min pc var beskyttet efter jeg havde slettet McAfee. Men mærkeligt at der følger et andet antivirusprogram med når det allerede er indbygget i windows 10.
Tænker I at jeg få problemer med at installere andre downloadede programmer som f. eks. Open Office ? Jeg tænker på om det også vil blive blokeret ligesom Bitdefender, det antivirusprogram jeg prøvede at installere, blev.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. december 2018 - 21:29 #8
#7 Det er ikke så mærkeligt at der følger et antivirusprogram med, det er noget pc-fabrikken får penge for at lægge ind. Ideen er antivirus-firmaet tjener penge når den gratis periode udløber.
Det indbyggede Windows defender er udmærket. Hvis du absolut vil have et andet program er Kaspersky Free godt, det klarer sig godt i test og forstyrrer i modsætning til flere andre gratis og ikke gratis programmer ikke i dagligt brug.
Avatar billede Belinda Juniormester
16. december 2018 - 21:41 #9
Ok, nej jeg tror jeg holder mig til Defender, jeg var ikke klar over den var der, det er fint for mig at den bliver opdateret løbende sammen med Windows. Jo mindre bøvl jo bedre. Tusind tak for jeres hjælp :)
Avatar billede Jeopardy Novice
03. juli 2019 - 12:11 #10
Not always a paid anti-virus is good. If you are trying to install a cracked antivirus for your system, BEWARE!! we are actually inviting the intrudor to invade you Computer, you are inviting scammers to sneak in to your PC.
Source: http://somnio360.com/best-antivirus-for-windows-10-is-expensive-antivirus-always-good/