Avatar billede nemlig Professor
16. december 2018 - 22:33 Der er 1 kommentar

Raspberry til infoskærm

Vi vil til at gøre brug af en infoskærm i en udlejningshytte, hvor der er internet (både kablet og WiFi).
Indholdet til infoskærmen har vi liggende på en bestemt URL/hjemmeside.

Er det muligt at opsætte Raspberry PI til at hente indholdet fra en bestemt hjemmeside, når den tændes. Det vil også være hensigtsmæssigt, hvis browseren automatisk vises i fuld-skærm.
Og hvis det skal spille 100%, så skal infoskærmen/fjernsynet default vise signalet fra Raspberry PI, men det gør jeg ud fra, at det er standard.

Nogen der har erfaringer eller anden forslag til løsning?
Avatar billede puren Ekspert
17. december 2018 - 01:53 #1
bare til en hytte er det måske lidt overkill med en infoskærm så havde jeg nok nøjes med en lille bog måske med en QR-kode

men flere hytter fed ide med en PI og så er det vel ikke så svært

installer midori browseren

opret filen autostart her ~/.config/lxsession/LXDE-pi/

i filen skrives
@xset s off
@xset -dpms
@xset s noblank
@midori -e Fullscreen -a http://google.com

sidste lijne kan erstattes med
midori -e Fullscreen -a http://google.com -i 5
så ved siden blive opdateret hvært 5. sek