Avatar billede gitrian Nybegynder
27. august 2001 - 13:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere en fuld version af Win98SE over Win98

Jeg har købt en fuld version af Windows 98SE, og vil nu installere den over min eksisterende Windows 98.

Desværre kommer den frem og siger, at jeg skal anskaffe mig update-versionen af Windows 98SE.

Jeg ved at man fra Win95 -> Win98 kunne slette/omdøbe win.com, men er det det samme med Win98 -> Win98SE?

Er der nogen mulighed for at \"narre\" den, eller bliver jeg nødt til at formatere hele harddisken?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2001 - 13:34 #1
Når \"starter windows 98\" står på skærmen under opstart, trykker du F8 og i menuen vælger du ken kommandoprompt.
Skriv herefter denne kommando og try enter:
rename c:\\windows\\win.com c:\\windows\\win.bak

Herefter skulle det virke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2001 - 13:36 #2
Opdagede lige denne sætning da jeg genlæste spørgsmålet:
>>Jeg ved at man fra Win95 -> Win98 kunne slette/omdøbe win.com, men er det det samme med Win98 -> Win98SE?

Det korte svar er ja.

Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 16:08 #3
rename c:\\windowsME\\win.com c:\\windowsME\\win.bak hvis man vil installere windows ME på samme drev, og kunne boote mellem 98 og ME ved hjælp af den specille booter, som kan downloades via download.com eller hvad????

http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-4302867.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-1-13.4302867

Der skal der jo bruges 2 fulde os installationer.
Avatar billede gitrian Nybegynder
28. august 2001 - 08:59 #4
kharder > Hvad mener du ??? Jeg har ikke nævnt noget om Windows ME.

tonnybrandt > Der går lige et par dage, før jeg får prøvet det af, men jeg skal nok vende tilbage med evt. point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. august 2001 - 09:06 #5
Take your time, :~)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:03 #6
Nej det ved jeg, det var blot et suplement til spørgsmålet i relation til http://www.eksperten.dk/spm/103016  :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. august 2001 - 22:34 #7
Takker for point. :)