Avatar billede lurenfox Novice
19. december 2018 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan jeg spille over min SSD hardisk selvom mine spil ligger på en anden hardisk.

Jeg har en 2 tb hardisk med alle spil og lignende. Har også to ssd hardiske med 120 g hver. Kan jeg gøre så jeg spiller over SSD'en selvom fx. Steam mappen ligger på den med 2tb. og jeg åbner CS:GO og det så kører over SSD'en.

Mvh
Avatar billede Slater Ekspert
19. december 2018 - 11:27 #1
Det giver ikke rigtig nogen mening.

Hvis du vil hente spildata fra SSD'en skal de spildata naturligvis eksistere på SSD'en. Dvs. for at have spillet liggende på en harddisk, men hente det fra SSD'en, ville spillet være nødt til at kopiere hver fil fra harddisken over på SSD'en først, hvilket ville tage endnu længere tid end at hente det direkte fra harddisken.

Du kan installere spillet på SSD'en i stedet. Det er det eneste der giver nogen mening.
Avatar billede lurenfox Novice
19. december 2018 - 11:30 #2
Okay. Ved ikke hvor jeg har det fra men bare en tanke. Godt det nu er afkræftet.
Kan jeg klippe spillet over fra steam mappen eller skal jeg installere det i hardisken.
Avatar billede lurenfox Novice
19. december 2018 - 11:32 #3
Eller skal det slettes fra den anden hardisk?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2018 - 11:35 #4
jeg mener du er nødt til at afinstallere spillet, og så installere det igen på din ssd - men gem evt. div. indstillinger først (jeg har ofte problemer med keybindings når geninstallerer spillene)
Avatar billede lurenfox Novice
19. december 2018 - 11:40 #5
Okay. Der er vel ikke andet for end at gøre det så. Tak for jeres svar. (Y)
Avatar billede lurenfox Novice
19. december 2018 - 13:41 #6
Fandt en løsning med at flytte det fra disk til disk (Y)