Avatar billede lurup Ekspert
19. december 2018 - 13:24 Der er 5 kommentarer

synkronisering af data Office 365 til Google drev eller nas

synkronisering af data Office 365  til Google drev eller nas

Jeg har adgang til en offive 365 konto, er det mulig at lade den synkronisering med en google drev konto eller en nas server ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2018 - 13:55 #1
Det kommer helt an på hvad for O365 data vi snakker? - Exchange/mail kan sættes op i gmail, hvis det er tilladt.
Onenote kan du ikke have andre steder end OneDrive, hvis du vil arbejde på tværs af brugere og enheder.
OneDrive kan synkroniseres op til PC med OneDrive Sync agenten - og er man snedig, og har styr på sine ting, kan det jo være i samme bibliotek, som man synkroniserer til sit GoogleDrev. Men det er synkronisering, og ikke backup, så det er risikabelt - og kræver en mellemPC.
OneDrive (og Google Drev) kan synkroniseres til en Synology NAS med programmet CloudSync.

Så der er masser af muligheder - men ikke ét værktøj der kan det hele..
Avatar billede lurup Ekspert
19. december 2018 - 17:12 #2
Det er word og excel dokumenter der ligger i mapper.
Her er noget af stien

https://xsp19569.sharepoint.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2018 - 17:52 #3
Det ligner mere noget Onedrive for Business - samme PC klient,
Jeg har lige testet, og min Synology NAS kan også godt lave forbindelse tli O4B via CloudSync - så en NAS vil kunne klare opgaven...

Men jeg gætter på det ikke bare er et personligt drev, men måske noget afdelings/team site? - i så fald er jeg ikke sikker på det kan lade sig gøre.

Synology NAS´en konfigureres med det personlige O365 login, og kigger direkte i det personlige OneDrive (for Business).
Avatar billede lurup Ekspert
19. december 2018 - 18:06 #4
Det er et drev der er delt af en advokat firma som har afholdt et kursus . Jeg har fået adgang til mappen via min mail
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2018 - 18:50 #5
Ah - okay. Men hvis din egen konto er tilknyttet en Microsoft konto, så burde du stadig kunne tage backup med NAS.

Ellers, som sagt OneDrive sync klienten (hvilket stadig kræver at din mailkonto er knyttet til en Microsoft konto)