Avatar billede Emil Praktikant
19. december 2018 - 21:35 Der er 2 kommentarer

Macbook pro skærm slukker

Hejsa!

Min Macbook Pro Retina mid 2012 slukker jævnligt for skærmen og vil sommetider heller ikke tænde skærmen når den starter op. Dvs. at computeren kører egentlig, men der er bare intet liv i skærmen. Har prøvet at sætte den til en ekstern monitor, men den vil heller ikke sende et billede dertil.

Noglegange hjælper det at nulstille SMC'en - andre gange ikke. Har også haft nulstillet PRAM og ja - har prøvet det meste synes jeg.
Det er typisk når den skal yde meget (også bare lidt) fx med spil eller videoredigering. Hvis jeg bare sidder på Chrome og surfer er der typisk ikke nogle problemer.

Håber der findes en som kender til problemet og evt også løsningen.

De bedste hilsner Emil
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2018 - 22:21 #1
Hvis din MacBook Pro har 2 grafikkort, kan det være problemet.

Se flg. 2 links
https://support.apple.com/da-dk/HT202053

https://support.apple.com/da-dk/HT202043
Avatar billede Emil Praktikant
20. december 2018 - 00:31 #2
Nu har jeg sat den til kun at køre på et grafikkort og det virker umiddelbart til at være løsningen!
Fantastisk!!
Jeg må lige køre en fuld test i morgen - men indtil videre så tusind tak i hvert fald!!