22. december 2018 - 23:56 Der er 22 kommentarer

Hvid skræm

Heej Min Macbook  starter op med en hvid skærm og kan ikke komme videre derfra. Har fået at hvid det er mit grafik kort.
Men har fået vide at man skal skifte hele  bundkortet fordi man ikke bare kan skifte  Grafikkortet  kan det passe :)?
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2018 - 00:25 #1
Det er nok rigtigt. Skriv lige hvilken model og årgang.
23. december 2018 - 00:26 #2
Macbook pro 15 ultimo 2011 ;)?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 00:31 #3
Hvis grafikkortet er en integreret del af bundkortet så ja. Men ellers kan man godt skifte grafikkortet. Og hvis det er en stationær så er det meget nemt.. Men hvis det er en bærbar, er det nok besværligt.
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2018 - 00:32 #4
Denne model har et integreret videokort (del af motherboard), så du kan ikke skifte grafikkortet.
https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i5-2.4-13-late-2011-unibody-thunderbolt-specs.html
23. december 2018 - 00:35 #5
Mange tak for jeres svar. :)

Men det er virkelig underligt for da jeg skiftede Min harddisk  med en anden så virker den og lige pludselig så virker den ikke igen.

Den viser hvid skræm med mange striber og kan ikke gøre noget
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2018 - 00:40 #6
Under adskillelse af din Mac, har du så pillet ved kablerne til skærmen?
Kan tænkes, at alle stikkene ikke sidder korrekt fast? Eller at et kabel er slidt igennem ved mange åbninger/lukninger af skærmen. Den er trods alt 7 år gammel.
Er det et rep. værksted, der udtaler sig om fejlen?
23. december 2018 - 00:44 #7
Jeg har ikke rørt noget.

Jaa de mener det er  grafikkort.

Men da jeg kom hjem og skiftede harddisken til en anden virkede den fint igen. Og da jeg skifter om igen til den anden  så ville den ikke og når jeg skifter igen så viser den det samme som den anden harddisk, så nu er der ikke noget som virker 🤔
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2018 - 00:50 #8
Se evt. denne video om adskillelse af din Mac.

Du skal nøjes med at checke om kablerne til skærmen sidder korrekt fast.

https://www.youtube.com/watch?v=eYRwhGrK714
23. december 2018 - 00:57 #9
Ja har tjekket det :)
23. december 2018 - 01:29 #10
Men kan grafik korte godt blive defekt og virke og slå fra igen :)?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 02:09 #11
hvis strømforsyning eller batteri er sygt, kan der opstå et underskud af strøm, og så slår skærmen fra
23. december 2018 - 02:12 #12
Hmm batteri er ikke så gamle igen
Avatar billede posten Ekspert
23. december 2018 - 04:22 #13
nu når du skriver harddisk skriver du jo intet om det er 2 ens ssd eller om den ene er en "alm" disk
det batteri der er som backup for din bios er det også nyt(2032) ??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 09:00 #14
Du skriver:
"Men da jeg kom hjem og skiftede harddisken til en anden virkede den fint igen"

Så kan jeg ikke lige se hvordan problemet kan være hardware relateret??

Skal lige her sige jeg ikke er Mac bruger og aldrig har været det, men så meget forskel er der ikke på hardware.
Hvordan har du fået systemet over på den nye harddisk? Er det klonet over fra værkstedet?
23. december 2018 - 09:27 #15
Ja jeg har haft den klonet hos et værksted så jeg kunne få mere plads. For 2 år side.
23. december 2018 - 09:28 #16
Nej det mener jeg ikke det batteri er 🤔
Avatar billede posten Ekspert
23. december 2018 - 09:34 #17
du glemte at svare på om det er samme slags hard disk eller om den ene er ssd og den anden en "alm" hard disk
23. december 2018 - 09:43 #18
Den ene er  almindelig og den anden er en ssd :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 09:57 #19
Når du sætter den gamle almindelige disk i så kører den som den skal?
23. december 2018 - 10:05 #20
Det gjord den men da jeg skulle prøve ssd igen så virker den igen men da jeg skulle genstart så gad den ikke igen. og da jeg bytte igen rundt til den almindelige så gider den hellere ikke. Så nu er der kun hvid skærm også efter det bliver der sort skærm
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. december 2018 - 10:14 #21
Grunden til at den forsøger at starte op, hvis du holder power-knappen nede et stykke og trykker igen, er at den først starter op i et simplere og ikke særligt krævende mode. Når brugergrænsefladen skal startes op, stiger strømforbruget ret kraftigt i grafikkorten og du vil sikker kunne mærke under bunden, at den nu bliver temmelig varm - og den ser ud til at gå i stå, men blæseren starter alligevel på et tidspunkt.

Jeg står med en Macbook Pro fra '12 med lignende issue, jeg skal prøve at have skilt ad og blæst ren for støv. Når jeg det i dag, kan jeg give en retning, om der er håb eller ej.
23. december 2018 - 10:16 #22
Må du meget gerne tak