Avatar billede h_s Forsker
23. december 2018 - 09:27 Der er 5 kommentarer

Genre kopieres ikke med

Hejsa

Jeg har en masse DVD'er, som jeg har konverteret om til .m4v og .mp4 og lagt dem i iTunes. Her har jeg ændret medietypen til "film" og efterfølgende kategoriseret dem via Genre (Tegnefilm, Serie osv).
Jeg har herefter kopieret dem over på en Harddisk (WD My passport, der kan tilgås via wifi).
Jeg ser filmene via WD's egen App "My Cloud". Når jeg her vælger "Videoer" er det kun nogen af filmene der har "husket" Genre. Andre står uden.
Hvad er årsagen og hvordan retter jeg op på det?

På forhånd tak og god Jul.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 09:50 #1
du kan ikke gemme metadata i videoformatet.
det du har tastet ind ligger i itunes database!
Avatar billede eurositi Ekspert
23. december 2018 - 11:42 #2
Prøv at stille spærgsmålet i et Reddit-forum om iTunes og tilsvarende om WD "My App".

Jeg ville dog altid bruge et uafhængigt værktøj, f.eks. FileBot (https://www.filebot.net/#download) til at tilrette metadata i videocontaineren. På dén måde bliver du heller ikke begrænset af iTunes meget skrabede formatunderstøttelse (Maroska, anyone...?).
Avatar billede eurositi Ekspert
23. december 2018 - 11:43 #3
Maroska = Matroska
Avatar billede h_s Forsker
23. december 2018 - 13:53 #4
Tak for jeres svar.
Det undre mig dog at nogen af filerne er der Genre på og andre er der ikke.
Avatar billede eurositi Ekspert
23. december 2018 - 20:24 #5
Et simpelt gæt er, at det kun er nogle af genrerne, som WD-appen genkender.
Det vil kræve et grundigere eksperiment at finde ud af, hvornår data bevares, og hvornår data overskrives / ikke genkendes.