Avatar billede mort1 Ekspert
24. december 2018 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Movie Maker fejler

Efter opdatering af Win 10 virker min Windows Movie Maker ikke længere. Jeg ved dog ikke om der er sammenhæng, men under alle omstændigheder, er Movie Maker efterfølgende holdt op med at fungere.
Jeg ved godt, at W Movie Maker er et gammelt program, men jeg synes ikke at kan finde et tilsvarende program, der er lige så enkelt at anvende.
Den fejlmelding jeg får ses på nedenstående link.
https://ibb.co/pdmKxQc

PS. Hvor henter I dette, ikke Microsoft servicerede, program, Windows Movie Maker - Jeg synes ikke, at det link jeg tidligere har brugt fungerer
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2018 - 13:29 #1
Man kunne prøve at udskifte denne ddl fil på den nævnte sted
https://www.dll-files.com/msvcr110.dll.html
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2018 - 13:32 #2
Omdøb den fil der er der med et bak i enden og kopier den nye ind på destinationen.
Kører programmet kan du slette bak filen
Avatar billede INK Ekspert
24. december 2018 - 13:39 #3
Prøv eventuelt at højreklikke på .exe filen og indstil kompabilitettilstand til windows 7.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2018 - 14:09 #4
Har du stadig denne Mappe uden virker Movie Maker ikke Ligger i Win x86
https://ibb.co/gmGj9My
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2018 - 14:50 #5
Hent.
https://www.topwin-movie-maker.com/download/lang/windows-movie-maker-2016-multi.exe
Kør den.

https://ibb.co/CHVcV3F

Vælg Later.
Åbn Photo Gallery i live mappen og fjern Mappen en
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2018 - 05:34 #6
du bør kigge på videopad, den er meget nem og kan meget, og er gratis
https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html
Avatar billede mort1 Ekspert
26. december 2018 - 11:47 #7
Tak for jeres indsats - Svarene har ført mig omkring på nettet, hvilket jo i sig selv kan være en god ting.
# 1 220661 dit svar blev løsningen, men det tog lidt tid inden jeg opdagede, at der var mulighed for en enkelt automatisk opdatering/rettelse uden at skulle købe programmet. Jeg benyttede mig af muligheden og overskrev MSVCR110.dll, hvilket lykkedes, så nu virker Windows Movie Maker igen.
I forbindelse med "gratisdelen" var der mulighed for at fejlsøge mit system, det gav omkring 900 fejl alt i alt, heraf kan man få rettet 15 fejl gratis + den omtalte udskiftning af dll fil.
Er der nogen der har erfaring for, hvad de mange fejl programmet har opdaget betyder for den almindelige daglige drift ?
#5 poko1 - Jeg hentede en frisk udgave via dit link
#6 Sidewave - Jeg benyttede mig af dit link og hentede programmet - det ser rimeligt enkelt ud, uden dog at være så enkelt og overskueligt som W M M - men jeg lader VideoPad blive på computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2018 - 18:14 #8
Velbekomme med hensyn til det med ddl filen.
Du skal ikke bruge det "tilbud" om at købe et program til at rette fejl der (måske) ikke er på computeren. Der er desværre sådan noget "lokkemad" med på internet sider. Overse det blot.
Skal du rense ud i Windows brug CCleaner og Windows egne værktøjer til fejl på systemet. Du har ikke brug for andet :-)