Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med internetttet

Hej
Jeg har en selvbyg computer med win10 og efter vi har fået sat en ny router op vil den ikke gå på internettet. Den har internet adgang og har forbindelse til et netværk, men når jeg åbner Chrome (eller en anden søgemaskine) så står der men kun i ca 4 sek “kan ikke oprette forbindelse til dette website” hvor efter at der så står “Der er ingen internetforbindelse”
Håber i kan hjælpe MVH Marcus
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 14:26 #1
din computer mangler et ip nr.
din router skal tildele computeren et ip nr, via det som hedder dhcp.
du skal ind i routeren, ved at tilkoble den direkte til din computer, så skal du gå ind på dens ip nr som står i manualen, men oftest er det http://192.168.0.1

så skal du finde dhcp, og aktivere det og sige den skal dele numrene 2-254 ud til alle på netværket.

hvis du har noget software til din router, kan du muligvis gøre det derfra.

jeg købte en netgear router og den gjorde faktisk det hele automatisk, jeg skulle bare køre dens "genie" software.

du skal også være sikker på at du har en aktiv dns. dns er den server der oversætter webadresser til numre. du skal enten bruge din udbyders dns, eller google (8.8.8.8) - det kan du også skrive i routeren.

men ellers kan du skrive det i egenskaber på dit netkort.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 14:27 #2
admin og passwor til routeren, står i manualen.
læs den, mindst en gang. der står mange nyttige ting. som du husker i baghovedet, og muligvis får brug for senere.
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. december 2018 - 14:37 #3
Prøv at nulstille netværket på din pc :
kør denne kommando som administrator :
netsh winsock reset