Avatar billede theappledude Juniormester
28. december 2018 - 14:11 Der er 2 kommentarer

Et spørgsmål om oplader til Macbook

Hej alle

Står i den uheldige situation, at min Macbook pro oplader er blevet stjålet, på den uddanelsesituation jeg går på. Tror ikke den er stjålet, men der er vel en der har taget den forkerte med hjem.

Har skrevet ud til mange, og grupper osv - men står desværre stadig uden oplader. Problemet er at de originale opladere til Macbook jo koster mellem 6-700 Kr - og da jeg er på SU, er dette desværre alt for meget.

Har fundet nogle andre modeller på nettet, som disse https://macbookopladere.dk/products/macsafe-2-t-stik-60w-oplader-macbook-pro-air

Men de er "Kompatible" - og har læst mig frem til det betyder de ikke er originale. Så, kan man bruge en kompatibel oplader, oplader den ligeså hurtigt og er den sikker?

Tak på forhånd
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. december 2018 - 14:33 #1
Ja du kan sagtens  en uoriginal oplader -spænding og stik skal passe.

Der er altid en miniaml risiko ved opladere også ved Apples og andre mærkevarer -  Men Apple har også tilbagekaldt opladere - fornuftig brug er vigtigere end mærket.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 16:27 #2
apple sørger for at alt deres halløj er ukompatibelt, og her på det seneste har der været en masse skriveri om det.

men uoriginal køber du katten i sækken.

ok du har ikke 700 kr...    hvad med at låne dem af din mor og betale af i rater du kan klare ?