Avatar billede Nic0 Juniormester
28. december 2018 - 18:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sprit ny bærbar som larmer

Jeg har i dag købt en sprit ny bærbar, som larmer meget i forhold til og være ny.

Det er når den bliver tændt og jeg bare åbner google så går blæserne i gang og det lyder ret vildt. altså det ikke øredøvende men de larmer meget i forhold til at den er helt ny.

Ved ikke om det kan være en fejl i blæserne så den larmer eller om det kan være en fejl i cpu'en eller grafikkortet der gør at de bliver meget varme så blæser går i gang på fuld smadre.

Tak på forhånd :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2018 - 19:07 #1
Hvis du vil undersøge temperaturen, så skal du installere gratisprogrammer
Speccy. Det giver en masse oplysninger om computerens aktuelle tilstand.

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Varme er en af computerens hoved-fjender, men det kan ikke være på grund af støv i dette tilfælde, da den jo er helt ny.

Det lyder underligt at den larmer så meget.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 20:20 #2
lever den tilbage med begrundelsen at den larmer alt for meget.
ellers skal du leve med det i årevis
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2018 - 21:28 #3
#2
Det lyder som et fornuftigt forslag. Det virker mistænkeligt at den larmer så meget.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2018 - 05:34 #4
kun en gammel brugt pc med nedslidte blæsere og syg harddisk larmer