Avatar billede hurra Novice
30. december 2018 - 09:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bog efterlysning

Hej experter

For nogle år siden væltede jeg med stress med et brag, og kunne slet ikke finde ud noget. Der er et par år af mit liv, på hver side af dette tidspunkt, som jeg næste ikke kan huske. Det er en meget lang for for langt de fleste af jer fuldstændig irrelevant. Nu kan jeg se at min kæreste er i gang med at lave en del af de fejl jeg lavede den gang, og det vil være godt hvis hun kunne stoppes inden det går helt så galt.

En af de ting jeg kan huske fra den gang, var en bog jeg læste. Helt kort handlede den om hvordan man blev succesfuld. Den var lidt for amerikansk (selv om den var på dansk) så "success" blev udelukkende beskrevet for forfremmelse og lederansvar. Selv om jeg aldrig har haft ambitioner i den retning, så var rådene den gav virklig gode. Der var bla en del øvelser, eksempelvis hvor man skulle skrive en liste af alle sine forbilleder, og beskrive hvad de gjorde godt og måske mindre godt. Der var vidst også noget med mentoring og og finde frem til evner man gerne vil forbedre i sig selv.

Jeg kunne godt tænke mig at min kæreste skulle læse den, men her er problemet så. Jeg kan ikke huske hvad den hed, hvor jeg fik den fra, eller hvor den er nu.

Jeg mener den hed noget i stil med "12 veje til success"... Jeg er egentlig ikke sikker på at det var 12, eller om det var "veje" eller "metoder" eller noget andet, og heller ikke om det var "success" eller.... I forstår pointen.

Det var en ret kort og meget let læselig bog. Jeg tror det kunne have hævet et libris hæfte på 40-80 sider.

Jeg ved det er meget få hints at gå efter, men er der nogle af jer der ved hvilken bog det er, og hvor den skulle kunne skaffes fra?
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. december 2018 - 11:33 #1
Avatar billede falster Ekspert
30. december 2018 - 11:52 #2
Der er mange, der forsøget at spinde guld på det tema. Denne passer (måske) på din beskrivelse:

"12 nøgler til succes"
af
John Evan-Jones
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2018 - 12:38 #3
#1 Det er åbenbart en bog om Mindfulness, et område, som mange fagfolk anbefaler.
Her er en Dansk med en medfølgende CD med øvelser af Lone Overby Fjorback.
https://cdon.dk/boger/lone-overby-fjorback/mindfulness-22268401?gclid=EAIaIQobChMI2uieybrH3wIVidCyCh06eQVmEAQYAyABEgLo8PD_BwE&gclsrc=aw.ds#fo_c=1923&fo_k=7c3f8fbc670af915a3f439768751fe29&fo_s=gpladk
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2018 - 13:44 #4
Avatar billede hurra Novice
30. december 2018 - 13:44 #5
Fedt, det var lige nøjagtigt "12 nøgler til success" :) mange tak for hjælpen.