Avatar billede Pelle Novice
01. januar 2019 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter BOOT

Hej igen. Nu står jeg bare med et andet problem. Da computeren var færdig med at installere, skulle den så genstarte. Men under genstartningen mistede jeg forbindelsen til skærmen fra computeren. VGA stikket sidder stadig i, computeren var tændt og skærmen var tændt, men den viste ikke noget. Nu hvor jeg starter computeren igen, viser den godt nok det blå Windows 10 symbol, men går derefter bare i sort selvom computeren stadig kører. Den lille harddisk lampe lyser næsten konstant. Installation med Windows gik perfekt, men nu vil den bare ikke vise skærmen.
Hvad kan det mon være?
    På forhånd tak. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2019 - 11:47 #1
Kik på denne video - måske er der en løsning:

https://www.youtube.com/watch?v=TwIOazT1BxU
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2019 - 14:34 #2
Kan det tænkes den forsøger at sende signalet til en dvi port på grafik kortet?
Prøv Windows taste+P og tryk en gang på pil og og tryk herefter enter
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2019 - 15:26 #3
start i fejlsikret med F8, tryk gentagne gange lige efter boot
slet grafikkort driver.
boot normalt
installer grafikkort driver igen
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2019 - 15:46 #4
Hej.
Muligheder.
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
Start-rep-fra-DVD-USB.
https://ibb.co/F5wH1xL

Skulle dette ikke virke så er der.
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?

Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation osv.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/B4dwGHM
Reparation er A-D-G-J. Held og Lykke.
Her kan du downloade Windows 10!
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10