Avatar billede ABE15 Seniormester
01. januar 2019 - 17:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA userform

Jeg har lavet et budget med alle årets datoer i en rækkefølge, hvilket er lidt uoverskueligt når der skal indtastes data. Derfor vil jeg gerne kunne pakke f.eks. 11 måneder væk og dermed kun vise 1 måned.
Funktionen skal styres via en kontrolboks med mulighed for at vælge de måneder som man ønsker der skal vises.

Men hvordan laver man en kode som kan pakke de forskellige måneder væk, så der kun vises de måneder man har valgt i kontrolboksen?
Kontrolboksen er lavet via en Userform og indeholder 12 checkbokse, en for hver måned.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. januar 2019 - 18:25 #1
Har du ?
Overskrift i A1: Dato
A2: 01-01-2019 og ned til A366
Avatar billede ABE15 Seniormester
02. januar 2019 - 14:15 #2
Ja, eller datorækken starter i B8 og slutter i B372
Avatar billede store-morten Ekspert
02. januar 2019 - 15:55 #3
Ja, eller... ;-) er ikke nemt at arbejde med?

Kan du evt. sende arket på E-mail?
Avatar billede ABE15 Seniormester
03. januar 2019 - 14:00 #4
#3
Hvad er meningen med at sende arket?
Avatar billede store-morten Ekspert
03. januar 2019 - 15:59 #5
Meningen er når du spørger i øst og jeg svare i vest, og for at undgå en masse tilpasning, som måske ikke kan bruges i dit ark.

Derfor kan det være en fordel at have arket at arbejde i, med forslag og evt, makro programmering ;-)
Avatar billede ABE15 Seniormester
06. januar 2019 - 10:42 #6
#5
Okay, det giver mening.