Avatar billede jarlja Forsker
01. januar 2019 - 21:08 Der er 4 kommentarer

En Android browser som ikke bruger Google søgemaskine findes det? 🤔🤔🤔

På forhånd mange tak.
Avatar billede Slater Ekspert
01. januar 2019 - 21:12 #1
Alle Android browsere, sandsynligvis.

Du kan bare ændre søgemaskinen.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. januar 2019 - 00:41 #2
Hvis du er ude efter en mobilbrowser, som minimerer brug af sporing og cookies (og indirekte også risikoen for installation af malware), er Firefox Focus (https://support.mozilla.org/da/kb/focus-firefox) et godt bud.
Du skal dog være obs på, at den ingenting husker om dine tidligere søgninger, når du afslutter din browsersession... Det er en del af prisen for ekstra privatliv.
Avatar billede jarlja Forsker
02. januar 2019 - 07:03 #3
Måske er det bare mig der ikke kan søge mere, jeg få ikke de resultater frem som jeg ønsker som i gamle dage, der er alt for meget som indeholder ligegyldige ting som intet har med det at gøre jeg søger. Og selv når jeg bruger dem her " " om en lille sætning.
Avatar billede Slater Ekspert
02. januar 2019 - 08:33 #4
Jeg synes også selv resultaterne på Google er blevet dårligere, i takt med at den er blevet mere "intelligent". Den antager for mange ting, og går ud fra at jeg mener noget andet end jeg gør, også netop i anførselstegn.

Desværre har jeg stadig ikke fundet et bedre alternativ. Jeg bruger DuckDuckGo til dagligt, men det er kun fordi den ikke sporer mig, for resultaterne er klart dårligere end Google, og jeg er ofte nødt til at skifte til Google for enkelte søgninger. Bing er også mærkbart dårligere til det meste. Yahoo har jeg ikke prøvet i mange år, men jeg har svært ved at forestille mig den er blevet meget bedre. Og hvad er der ellers?