Avatar billede kris75 Mester
03. januar 2019 - 18:45 Der er 8 kommentarer

Redde data fra Macbook air ssd disk.

Hej
Jeg har en Macbook air fra 2013, hvor bundkortet er feset af. Jeg skal i den forbindelse have data fra ssd disken over på en ekstern harddisk. Hvordan får jeg forbundet ssd disken til enten min Macbook pro fra 2011 eller min Windows pc?
På forhånd tak.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. januar 2019 - 21:10 #1
Nu kender jeg ikke til Mac, da jeg selv altid har brugt Windows, men jeg har fundet noget der skulle kunne løse dit problem.

Klik på linket herunder:

http://freeanalogs.com/Mac%20OS%20X/AOMEIBackupperStandard

Versionen til Windows har jeg meget gode erfaringer med.
Avatar billede kris75 Mester
03. januar 2019 - 21:46 #3
Jeps, det kan jeg og jeg har sådan en adapter liggende, så hvis det bare er sådan et. Det prøver jeg i morgen 😊
Avatar billede kris75 Mester
03. januar 2019 - 21:55 #4
Og Erik, det er mere tilkoblings muligheden jeg leder efter 😊 så jeg tror adapteren fungerer fint 👍
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2019 - 00:46 #5
En ssd fra en Macbook Air 2013 vil ikke kunne anvendes med ovennævnte adaptor. Det er en type svarende til en m.2 ssd, dog anvender Apple sit eget system med forskellige udformninger.
Det nemmeste er at finde en Macbook air af samme årgang, sætte ssd’en over i den midlertidigt og så starte på den gamle ssd og flytte data over på et usb stik. Skal selvfølgelig være formateret i exFAT eller Apples standard.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. januar 2019 - 07:36 #6
#5
Så er det godt, at der ikke blev spildt penge og ventetid på en adapter.
Avatar billede kris75 Mester
08. januar 2019 - 20:03 #7
Nu fik jeg købt en adapter, men det var den forkerte :-/ Den jeg skal bruge er en 12 + 16 pins model. Synes dog ikke jeg kan finde nogen i DK. Kender i til et sted hvor den kan købes?
Har fundet ud af at de bliver skiftet noget ud fra Apples side ;-) og det bliver ny slags i 2013 og den der var set på før var til 2012 maskiner.
Avatar billede INK Ekspert
08. januar 2019 - 21:02 #8
Har selv købt en forkert engang, så derfor #5