Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2019 - 23:57 Der er 4 kommentarer

Mac vil ikke tænde

Hej alle.

Jeg har en MacBook Pro, som starter fint op, når jeg trykker på tænd-knappen. Start-lyden spiller, skærmen tænder, og der er ingen problemer med at indtaste min adgangskode. Efter jeg har logget ind, vises den grå bjælke under mit navn og billede, som næsten kører helt ud, hvorefter min computer slukker ud af det blå. Bjælken når aldrig at køre helt ud, før den slukker. Efter 100 forsøg, hvor det samme sker, er jeg gået helt i panik, da jeg starter i skole på mandag, hvor jeg skal skrive en vigtig opgave... Jeg har brug for hjælp!

Tusind tak på forhånd!
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2019 - 00:52 #1
Du skal reparere din startdisk. Evt. Geninstallere macOS.
Følg anvisningerne på denne side

https://support.apple.com/da-dk/HT201255
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2019 - 00:56 #2
Se også denne side

https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Når du kommer til billedet med macOS hjælpeprogrammer, kan du køre diskværktøj og foretage nødhjælp af din disk. Det kan muligvis løse problemet uden gendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2019 - 18:25 #3
Tusind tak!

Det virkede dog ikke, så jeg har købt en ny. Hvordan overfører jeg mine dokumenter fra min gamle Macbook til den nye, når den som sagt slukker, efter jeg har skrevet adgangskode?
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2019 - 19:44 #4
Afhængig af årgang/model kan du skrue bagpladen af og demontere din harddisk. Hvis det er en klassisk harddisk kan du sætte den i en sata usb adaptor, som du så tilslutter din nye Mac. Hvis det er en ssd disk er det lidt mere tricky.
Special skruetrækker kræves for at skrue bagpladen af.