Avatar billede Pelle Novice
05. januar 2019 - 19:53 Der er 10 kommentarer

Windows Vista download

Nogen der ved hvor man kan downloade Windows Vista, med på en USB pind så man kan BOOTE derfra?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2019 - 20:00 #1
Du kan ikke køre Vista fra USB - den mulighed kom først med Win8 Enterprise.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. januar 2019 - 20:13 #2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2019 - 20:27 #3
Ja, du kan installere fra USB-stick, men ikke køre OS'et fra den.
06. januar 2019 - 00:22 #4
Der findes snart så uendeligt meget forskelligt 3. parts software der kan vende rundt på alting :-) fagre nye verden !
Anyway, der findes mange fede bundle packs som kører som live distros. De kan nogle gange håndtere nærmest alle tænkelige aspekter, processer og tweaks. Hirens boot CD var - er stadigvæk vel - et glimrende værktøj til mangt og meget. I dag findes der mange med samme koncept, som oftest i gratis versioner.
Ham den skæggede troldmand fra Ringenes herre er også en troldmand bag en skærm og en gammel borland C++ compiler! Hans distro er i hvert fald fyldt med handy tools, free to use:

http://windowsmatters.com/2016/11/10/gandalfs-win10pe-x64-redstone-build-14393-version-10-24-2016/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2019 - 08:11 #5
Synes om link i #4 👍
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2019 - 10:18 #6
Avatar billede Mikael Ekspert
06. januar 2019 - 10:37 #7
Et alternativ KUNNE være en ekstra HD med Vista..

Er computeren en bærbar, så kan der evt. monteres en ekstra HD "skuffe" på CD/DVD drevets plads. I denne "skuffe" isættes en egnet HD med Vista installationen.

Under opstarten vælges der ganske enkelt, hvilken Win man ønsker skal starte op.
Det virker perfekt hos mig. Har så valgfrit Win 7 eller Vista på samme computer.

Jeg ved ikke hvorfor fx. Vista ikke kan køre via usb plug. Når fx. Linux kan ???
Men sådan er det vist bare ;)
06. januar 2019 - 14:51 #8
#6: Tak for opdateret link! Jeg var ikke klar over, at der fandtes en nyere version end den jeg selv linkede til :-)

#ALL: Sig mig lige engang; faldt jeg i søvn den dag de uddelte "ekspert" titler og blev forbigået, eller er jeg den eneste der er tilbage efter jeres kup?`(som jeg heller ikke har opdaget fandt sted!) :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2019 - 17:38 #9
#8 Man startede som praktikant da de lavede eksperten om her for et par år siden. Alt efter hvor maget man "er på" stiger man i graderne.
Synes ikke jeg har set dig så meget her, og derfor så er du "kun" forsker ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
07. januar 2019 - 08:28 #10
Vedr. min kommentar #7.
Glem det.. Havde misforstået spørgsmålet ;)