Avatar billede Pia_Jensen Mester
06. januar 2019 - 08:55 Der er 8 kommentarer

Trådløs overførsel af lyd fra TV til mit anlæg

Findes der en måde at få lyden fra mit TV til mit musikanlæg uden kabel. Der er minijack udgang på TV'et og i mit anlæg har jeg phono indgang, bluetooth og optisk indgang. Jeg har wifi, så det må eventuelt gerne bruges, det gør heller ikke noget hvis det er en direkte forbindelse. Findes der en sådan enhed?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2019 - 10:13 #1
bluetooth, se https://www.av-cables.dk/bluetooth-transmitter/
ofte vil dimsen også tilsluttes en usb-port på tv - bare for at få strøm.
fx https://www.av-cables.dk/bluetooth-transmitter/n-a-2155.html ser ud til at have alt.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 16:56 #2
Prøv at gå i kontrolpanelet Enheder og Printere Vælg fanen Tilføj en enhed og se om du får Bluetooth  resultat her!
https://ibb.co/Bsr4bYW
Avatar billede Pia_Jensen Mester
07. januar 2019 - 09:19 #3
#2 Det giver desværre ikke noget resultat. På tv'et er der mulighed for at tilslutte bluetooth højtalere, men tv'et finder ikke nogen højtalere når jeg søger, selvom jeg har sat musikanlæget til parring.
Avatar billede Pia_Jensen Mester
07. januar 2019 - 09:59 #4
Vil sådan en her kunne bruges:

https://www.ebay.com/itm/1080P-100M-Audio-RJ45-CAT5e-6-Video-Extender-Sender-VGA-Over-Receiver-Single-Top/202555911691?

Den skal jo bare kunne køre over min powerline
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2019 - 12:19 #5
Strømforsyningerne har forkert stik i dk
Avatar billede Pia_Jensen Mester
07. januar 2019 - 13:15 #6
Er det også forkert stik hvis man vælger EU plug i stedet for US plug?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2019 - 14:54 #7
Hvor vælger du det?
Package includes:
1 x Sender
1 x Receiver
2 x US Plug Power Adapter
Avatar billede Pia_Jensen Mester
08. januar 2019 - 10:35 #8
Det kan man vælge lige under overskriften, der står plug og der er en select boks, hvor der er de 2 muligheder EU plug og US plug

Som jeg læser det står der:

Package Include:
1x Receiver
1x Sender
2x AC adpter(According to your country)
1x User manual