Avatar billede Mbisander Novice
07. januar 2019 - 22:53 Der er 1 kommentar

Problemer med Sonos og OMNI Mesh

God aften.

Min søn har fået en Sonos PLAY:1 i julegave. Jeg har fået tilkoblet den på hans værelse, men lever sit eget selvstændige liv. Den skifter sang og stopper musikken når det passer den.

Vi har altid haft Sonos i hjemmet og har altid fungeret helt upåklageligt, det er først nu, at jeg har problemer med det.

Det skal lige siges, at vi har fået OMNI Mesh fra Jensen i huset. Det fungerer også helt udemærket både med høj down- og uploadspeed.

Jeg kan læse mig til på Sonos' officielle hjemmeside, at grunden kan være, at det hele skal køre på forskellige kanaler - det kan jeg bare ikke indstille på mit MESH.

Jeg håber der sidder et klogt hovede derude med en løsning - det vil føre lidt blod til min hjerne igen ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
08. januar 2019 - 08:21 #1
Prøv at checke, om ikke OMNI Mesh systemet, kører på sit eget netværk, og dit Sonos anlæg, formentlig står og kører på Routerens netværk, som du har haft hele tiden. Det er muligt at du har haft koblet Sonos Play1 højttaleren til begge netværk, og at du derfor oplever disse problemer.
Hvis det er tilfældet, så ville jeg flytte alle enheder (inklusiv alle Sonos enheder) over på MESH netværket, da det gir' dig den bedste dækning i hele Huset.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester