Avatar billede JHJ Juniormester
09. januar 2019 - 21:54 Der er 9 kommentarer

Har ved en fejl slettet min adgang til mit "c" drev

Jeg var ved at forsøge at lave et  netværksdrev på en anden pc på samme netværk... Det lykkedes ikke rigtig og så ville jeg slette det igen. Og så kom jeg til at slette min adgang til C drev.  Håber det kan genetableres.  Selve indholdet på drevet er ikke slettet. Hjælp hjælp
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 01:29 #1
det kan ikke lade sig gøre at slette adgang til C:

hvad er detkonkret du ikke kan ?
hvis du har delt C: drvet på netværket, og slettet netværksdrevet, ja så dukker det ikke op under netværk.

du kan dele en partition (drev) som C$
10. januar 2019 - 04:01 #2
er det fordi du vil genoprette netværksadgang til dit c drev? Find dit "C" drev i denne computer, højreklik og vælg egenskaber. Vælg fane "deling" og del herfra drevet.
Avatar billede JHJ Juniormester
10. januar 2019 - 08:00 #3
Det er C-drevet på min egen pc jeg ikke har adgang til. Når jeg åbner stifinder og trykker på "lokal disk C" så skriver den.. :  C:\ er ikke tilgængelig. Adgang nægtet.
Hvis jeg højreklikker på egenskaber på C drev så står der ikke noget i feltet ud for drevet.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2019 - 08:26 #4
Det er nok fordi den lige som vi andre ikke ved hvilket styresystem den kører?
Avatar billede JHJ Juniormester
10. januar 2019 - 08:48 #5
Undskyld. Jeg kører win 7 pro. Og jeg kan ikke komme ind i administartor. Shit.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2019 - 09:50 #6
Prøv i første omgang at lave en reparation. find dit installationsmedie frem!
start op fra detefter valg af sprog tid og tastatur tryk næste og derpå i nederste venstre hjørne tryk på reparation og fortæl om det virkede og om du skriver på den samme PC: Hvor du har problemet?
https://ibb.co/pKmTd4b
Avatar billede JHJ Juniormester
10. januar 2019 - 10:20 #7
jeg bruger en HP Elitebook uden drev. så jeg må prøve at få fat i et drev. og ja, det er denne pc jeg skriver på. jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet installations cd-en
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2019 - 10:36 #8
Så kør fra et USB Stik
Avatar billede JHJ Juniormester
10. januar 2019 - 10:56 #9
Ja tak.. Det har jeg ikke.. Men mon ikke jeg kan finde et extern drev