Avatar billede exsop Praktikant
11. januar 2019 - 13:12 Der er 5 kommentarer

læsning af filer

ny pc med win10 kan ikke vise eller læse filer
gammel kan
Avatar billede Slater Ekspert
11. januar 2019 - 13:34 #1
Jeg tror du bliver nødt til at præcisere lidt. Windows kunne slet ikke starte hvis den ikke kunne læse filer.

Er det bestemte filer eller alle? Hvor mange har du prøvet? Mener du at de ikke åbner hvis du dobbeltklikker, eller kan de heller ikke hvis du starter et program og åbner dem med det? Kan du overhovedet starte programmer? Hvad mener du med at de ikke kan vises? Kan du gå ind i drev og mapper i stifinder, men ikke se nogen filer eller hvad?

Mere info.
Avatar billede exsop Praktikant
11. januar 2019 - 19:11 #2
win10 kører fint det er filer jeg har på usb drev kan læses på min pc
men ikke på andre ny installeret,
Avatar billede Slater Ekspert
11. januar 2019 - 19:24 #3
Siger du det kun er filer på et usb-drev der ikke kan læses? Meget vigtigt stykke information at udelade.

Men stadig er det ikke nok information. Kan drevet læses? Kan du se mapper og filer men ikke åbne dem? Hvad sker der når du prøver?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2019 - 19:32 #4
Måske noget med ejerskab af filer der ligger på usb pinden på den nye pc.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2019 - 20:10 #5
du skal egenskaber på den eksterne enhed, og så under avanceret skal du "overtage ejerskab" med admin rettighed