Avatar billede janpersson Praktikant
11. januar 2019 - 18:33 Der er 3 kommentarer

Airport express 2.gen

Er der nogle der kan hjælpe med nedenstående problem.

Jeg streamer musik fra Iphon/ipad/macbook/pc til pc højtalere via Airport express. som er koblet op via WIFI til eksisterende router.
Problemet er at efter et stykke tid afbrydes musikken i højtalerene og kommer kun igen hvis jeg skruer volume knappen på højtaleren helt ned, altså afbryder.
Først troede jeg det var højtalerene den var gal med, og investerede i et nyt sæt . men problemet er der stadig.
Kan det være en defekt mini jack udgang?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2019 - 22:46 #1
jeg tror at airport express mister sit ip nr, fordi leasen er for kort.
prøv at checke med ipconfig i dos, hvor lang ip-leasen er.
jeg mistænker airporten for selv at være skyld i problemet...
Avatar billede janpersson Praktikant
12. januar 2019 - 10:22 #2
Hmmm Jeg er ikke så klog :o) jeg har prøvet "ipconfig/all" men syntes ikke jeg kan se min airport express.

det eneste jeg skal gøre for at afhjælpe problemet, er at slukke de aktive pc- højtalere og tænde dem igen, så kommer lyden igen. meget mystisk.

Men mener du så stadig at det kan være ip-leasen der er for kort?
Avatar billede Jamie Praktikant
19. august 2020 - 08:56 #3
Ja, IP-lejemålet er måske lidt for kort, men jeg er glad for, at du fandt løsningen på dit problem.
https://www.cutfullprice.com/