Avatar billede plok Forsker
14. januar 2019 - 08:05 Der er 12 kommentarer

LAN forbindelse tagfer 15-30 min om at komme efter startup - WIN10?

Hej.

Jeg har en PC som lige er blevet opgraderet med en Samsung EVO SSD. Men der er et problem, hver gang computeren har været slukket eller genstarter, så tager LAN internet forbindelsen ca. 15-30 min om at komme, og klar til brug?

Jeg har tjekket for opdateringer af driverne!

Nogen som kan hjælpe mig her?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. januar 2019 - 08:43 #1
Skal det forståes således?
Selve computeren starter hurtig op? Ikke langsom på nogen måde?
Men tager så 15-30 min om at komme på netværket?
Avatar billede plok Forsker
14. januar 2019 - 08:45 #2
Ja det er rigtig forstået :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2019 - 08:50 #3
Prøv at deaktivere alt form for strømstyring både i Windows men også i bios hvis du Kan.
Avatar billede plok Forsker
14. januar 2019 - 08:51 #4
Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2019 - 10:42 #5
har du det samme problem når du bare genstarter din PC? Eller kun når du slukker pcen, og dagen efter tænder igen?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. januar 2019 - 11:26 #6
Har du klonet den gamle harddisk til den nye? Eller har du reinstalleret windows?
Avatar billede plok Forsker
14. januar 2019 - 12:37 #7
#5 Det er primært når jeg har haft PCén slukket helt, og tænder den dagen efter.

#6 Jeg har lavet en cloning med Samsungs eget værktøj. Det plejer at virke som det skal.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2019 - 16:35 #8
Vi kan tage Windows først:
Højreklik start og gå i enhedshåndteringen
Åbn netværkskort og højreklik på netkortet til lan og vælg egenskaber.
Gå i strømstyringsfanen og fjern tjek tegn at Windows må lukke for enheden for at spare strøm.

BIOS:
Der har du en taste du trykker på med det samme under opstart for at tilgå bios.
Når du kommer derind se i toppen om der er en fane der hedder strømstyring.
Hvis der ikke er det så gå ind fra en ende af og se om der strømstyring vedrørende netkortet. USB skal du ikke lukke for strømmen til.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2019 - 18:15 #9
Er det trådløst eller med kabel?
Avatar billede plok Forsker
14. januar 2019 - 19:02 #10
#8 Tak det vil jeg lige afprøve :)

#9 Kabel
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2019 - 19:17 #11
Prøv det her: Start computeren uden routeren koblet til computeren > Sæt RJ45-kablet fra routeren til computeren uden strøm på routeren > Sæt strømkablet i routeren > Vent og lad routeren konfigurere sig selv.
Avatar billede plok Forsker
15. januar 2019 - 19:09 #12
#11 Tak, det skal afprøves i morgen. Det er nemlig en computer som er i min virksomhed.