Avatar billede mort1 Ekspert
15. januar 2019 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Photoshop studerende / lærer version

Jeg har mulighed for at købe et brugt  Adobe Photoshop program til en fornuftig pris - Programmet er i en version der sælges til studerende og lærere, såvidt jeg kan se samme program som andre kan købe, men købt sti en særpris af studerende eller lærer.
Er der nogen herinde der ved om der vil være forhindringer ved genregistrering af dette program ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. januar 2019 - 13:19 #1
Hvilket versionsnummer, og er det et installationsmedie?
Jeg kender kun CS versionerne, som installeres på egen disk. CC er cloud baseret.

CS 3 og ældre - ingen problemer.
CS 4 - husker ikke.
CS 5 og 6 - skal aktiveres via Adobes licensserver for at virke.
Hvis sælger har husket at deaktivere sin licens i menuen Hjælp/Deaktiver bør det ikke give problemer for køber. Når licensen er deaktiveret, kan programmet ikke starte.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. januar 2019 - 13:26 #2
Suderende / lærer version - ved ikke.
Avatar billede mort1 Ekspert
21. januar 2019 - 14:33 #5
Tak for jeres svar, der er som jeg ser det, mange muligheder til "rimelige" priser. Beslutningen er dog i første omgang blevet, at jeg beholder min Photoshop Elements 12, og ser hvad der byder sig langs ad vejen.