Avatar billede Butterfly Ekspert
15. januar 2019 - 10:58 Der er 1 kommentar

Brug af PERSONAL.XLSB på anden pc

Hej
Jeg har kopieret min PERSONAL.XLSB til en anden pc og jeg har importeret hele opsætningen af knapper - det virker fint. Men når jeg vil kører en makro får jeg fejlmeddelelsen "Makroen kan ikke køres. Makroen er måske ikke tilgængelig i denne projektmappe eller alle makroer er deaktiveret.
Makroer er ikke deaktiveret.
Hvis jeg går ind og lave en ny knap fra PERSONAL virker det fint.
Nogen der har et bud på, hvordan det kommer til at virke?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
15. januar 2019 - 12:06 #1
Gætter på du kører makro med en knap på et ark (ej personal.xlsb)

Hvis tror jeg at linket til makroen svigter.

lav din knap til en activ-x knap og i arkets kodemodul

Option Explicit

Private Sub CommandButton1_Click()
          Navnet på din makro i personal.xlsb
End Sub

ej testet

Jan