Avatar billede JPJ Novice
15. januar 2019 - 22:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af lower case på MSI - Er tidsforbrug og arbejdsløn til InfoCare rimelig?

Min MSI GV62 7RD-2030NE er til reparation af defekt højre skærmhængsel og udskiftning af mainboard - begge dele under garantien.
Lower casen/bunden har dog en revne, som ifølge værkstedet/InfoCare betyder, at lower casen/bunden skal skiftes (på min regning), da hængslet ifølge værkstedet sidder herpå.
Fair nok, at jeg skal betale 275 kr. for lower casen/bunden, da det er en fysisk skade, selvom jeg ikke kan gennemskue, om det har betydning for reparation af hængslet.
Værkstedet/InfoCare beregner sig dog en arbejdsløn på 773 kr. for udskiftningen af lower case/bunden, hvilket jeg umiddelbart finder meget høj, idet lower casen/bunden mig bekendt forholdsvis let kan demonteres og værkstedet er trods alt professionelle og har tillige allerede computeren mellem hænderne i relation til udskiftning af mainboardet og reparation af det defekte hængsel.
Endvidere betyder udskiftning af mainboardet mig bekendt, at computeren stort skal skilles helt ad og i så fald skal værkstedet vel blot bytte den allerede demonterede defekte lower case/bund ud med den nye og så montere den i forbindelse med samling af computeren igen.
Jeg håber, at nogen vil besvare en meget lidt computer kyndig på, om jeg har ret i ovennævnte antagelser og værkstedet/InfoCare dermed tager r.... på mig ved at fakturerer mig for 773 kr. for arbejde, som de alligevel skal udføre under garantien.
På forhånd tak.
JPJ
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2019 - 22:32 #1
ja, de tar røven på dig.
at udskifte 1 komponent, tager kun 30 sekunder.
prøv at fortælle dem det!
Avatar billede JPJ Novice
15. januar 2019 - 22:45 #2
Mange tak for svar sidwave - ud fra almindelig sund fornuft, som man tit komme langt med, så havde jeg mistanke om, at de er nogle banditter, hvilket du har bekræftet og betrygget mig i med dit svar.
Jeg er faktisk end ikke sikker på, at udskiftning af lower casen er nødvendig, da revnen ikke medfører noget "vrid" i lower casen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2019 - 12:52 #3
InfoCare er almindeligt anvendt servicepartner for mange virksomheder, så ligefrem at konkludere, at de gider spilde tid på at "tage røven" på en privatkunde for en enkelt reperation er nok at bøje virkeligheden lidt....

Med det sagt, så står det dig vel frit at sige nejtak til deres tilbud og få et andet værksted til at gøre det, hvis du mener de kan gøre det billigere?

Ret beset kan vi kun gætte her inde, da ingen af os jo har haft maskinen på bordet og ved hvor meget, der skal skilles ad.
Avatar billede JPJ Novice
20. januar 2019 - 21:26 #4
Tak for din kommentar, CRKrogh. Ja, det er heldigvis frit at takke ja eller nej. Som ikke computer kyndig søgte jeg "blot" eksperters syn på sagen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2019 - 21:40 #5
Som jeg er inde på, så er der ingen, der kan give dig noget svar på det, uden at have set opgaven. Det kan tage 10 minutter eller 1 time.
Den eneste måde, du reelt kan få det gjort billigere på, er ved en privat fusker, men der ryger muligheden jo så også for garanti, som jo så også er en (om end lille) del af det, du betaler dem for.
Avatar billede JPJ Novice
20. januar 2019 - 22:33 #6
Det er noteret, CRKrogh.