Avatar billede hfebbesen Praktikant
17. januar 2019 - 01:09 Der er 3 kommentarer

Grafikkort til streaming

Jeg streamer motorsport (Viaplay) på min PC, men oplever at en bil i hurtig bevægelse ligesom 'rykker' hen over skærmen i højeste opløsning - ikke meget, men nok til at det er irriterende.
Mit grafikkort er et ATI Radeon 5750, som trækker to Philips 24" skærme, henholdsvis via  DVI og DisplayPort.
Skal jeg opgradere til et hurtigere kort à la Geforce GTX 1030 eller 1050 for at få højopløst, flydende streaming?
Jeg gamer ikke, så måske kan jeg overveje et blæserløst kort? Jeg tænker, at streaming ikke er fuldt så belastende for GPU'en som gaming - eller hur?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 06:26 #1
jeg tror ikke det vil hjælpe noget..
hurtige bevægelser skaber altid ballade på digitalt billede
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 07:23 #2
jeg vil mene at flaskehalsen i streaming, er harddisken. du bør anvende en SSD
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2019 - 09:18 #3
Streaming video fra nettet rammer slet ikke harddisken/ssd'en, det går direkte fra nettet til RAM, så en SSD vil absolut ingen forskel gøre.

Mht. problemet, kommer det lidt an på hvad det skyldes. Det kan være grafikkortet, men det kan også være andet, og det vil være synd at smide penge ud på et grafikkort, hvis det ingen forskel gør. Har du prøvet at sætte skærmopløsningen ned og se om det ser bedre ud? Har du set samme stream på en anden persons computer for at sammenligne? Er du sikker på, at streamen ikke bare bliver vist i lavere fps end du forventer eller er vant til?